ew/Ministerstwo Energii
– Chcemy rozpocząć szeroką dyskusję na temat możliwości zmaksymalizowania wkładu polskiej gospodarki w rozwój sektora morskiej energetyki wiatrowej tak, aby udział krajowych wytwórców był na możliwie wysokim poziomie – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski podczas dialogu z przedstawicielami branży offshore, który odbył się 30 października 2019 r. w Ministerstwie Energii.
Przedstawiciele przedsiębiorstw i instytucji zajmujących się morska energetyką wiatrową spotkali się w Ministerstwie Energii, żeby omówić zakres rozwoju krajowego przemysłu na rzecz morskiej energetyki wiatrowej. W spotkaniu uczestniczyli minister energii Krzysztof Tchórzewski oraz wiceminister energii Krzysztof Kubów.
W trakcie rozmów wiceminister energii Krzysztof Kubów przypomniał, że zgodnie z projektem Polityki Energetycznej Polski do 2040 r. morska energetyka wiatrowa zostanie włączona do bilansu elektroenergetycznego Polski już w połowie przyszłej dekady, a do 2040 r. na morzu ma być zainstalowanych nawet do 10 GW mocy wiatrowych. – Realizacja tych założeń będzie wymagała od wszystkich uczestników tego rynku dużego zaangażowania. Mówimy o inwestycjach rzędu 100 miliardów złotych w perspektywie 2040 r. – wskazał wiceminister Kubów. Zdaniem wiceministra środki te z pewnością staną się kołem zamachowym Polskiej gospodarki i przyczynią się do jej dalszej transformacji w kierunku gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach.
Minister Krzysztof Tchórzewski wyraził nadzieję, że rozwój sektora morskiej energetyki wiatrowej pozwoli na powstanie przemysłu, który w przyszłości będzie również w stanie zwiększać swoje zaangażowanie na rynkach zagranicznych. – Doświadczenia innych państw, w tym Wielkiej Brytanii oraz Danii, wyraźnie pokazują, iż morska energetyka wiatrowa może stać się nie tylko istotnym elementem systemu elektroenergetycznego w Polsce ale również istotną gałęzią gospodarki – podsumował minister.
Spotkanie jest realizacją zapowiedzi ME w sprawie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej oraz rozwiązań legislacyjnych w tym zakresie.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej