mb
Potencjał zawarty w ustawie dot. wytwarzania energii w morskich farmach wiatrowych, która niedługo wpłynie do Sejmu RP wynosi 9,6 GW. Z kolei projekt Polityki energetycznej Polski do roku 2040 mówi o 8 GW...
Według Ireneusza Zyska z Ministerstwa Klimatu, model wprowadzenia farm wiatrowych o mocy nawet 10 GW jest ekonomicznie możliwy do realizacji uwzględniając przy tym wszystkie interesy poszczególnych segmentów sektora przemysłu morskiego i plan zagospodarowania przestrzennego polskiej strefy ekonomicznej.
Polska posiada również dobre warunku wietrzne: stabilny i jednostajny wiatr, które wpłyną na stabilność systemu elektronenergetycznego
Projekt ustawy offshorowej zakłada m.in. że inwestorzy, którzy będą stawiać na Bałtyku morskie farmy wiatrowe, będą zobowiązani współpracować przy tym z krajowymi firmami (i dokumentować tę współpracę w formie sprawozdań). To mechanizm stosowany już na wielu europejskich rynkach. Morskie farmy wiatrowe będą też objęte odrębnym podatkiem. Do projektu ustawy zgłoszono ponad 50 uwag, które niebawem zostaną opublikowane w Rządowym Centrum Legislacji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii