• <
Nauta_top_1100x200

Longliner ze stoczni ALKOR wyruszył na próby morskie (foto, wideo)

pc

05.10.2019 05:01 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Longliner ze stoczni ALKOR wyruszył na próby morskie (foto, wideo)
Longliner ze stoczni ALKOR wyruszył na próby morskie (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Páll Jónsson wyruszył na próby morskie. To longliner dla Islandczyków budowany od podstaw w gdańskiej stoczni ALKOR. Jednostka ma być gotowa do końca tego roku.

Statek rybacki ze stoczni ALKOR na próby morskie wypłynął w czwartek. Po zakończeniu testów na Zatoce Gdańskiej, planowane jest wyposażanie przetwórni. Wszystkie prace odbędą się na terenie gdańskiej stoczni. Następnie Páll Jónsson zostanie przekazany armatorowi.

Statek rybacki budowany jest na zamówienie armatora VISIR Ehf. Jednostka ma 45 m długości i 10,4 m szerokości. Jest wyposażona w silnik główny Caterpillar z przekładnią, wałem i śrubą oraz w dwa agregaty prądotwórcze. Za dostawy odpowiada stocznia ALKOR.

Longliner zaprojektowało biuro projektowe NAVÍS. Statek powstaje pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register w oparciu o dokumentacje i nadzór stoczni ALKOR. Stępkę pod budowę jednostki położono 15 czerwca 2018 r.

Wartość kontraktu to 7,5 mln euro, obejmuje on również budowę bliźniaczej jednostki.

Islandzki armator jest dobrze znany gdańskiej stoczni, ponieważ VISIR Ehf przebudowywał już tam swoje statki. Remont ostatniego, o nazwie Sighvatur GK 57, zakończył się czerwcu 2018 r.

Współpraca z Islandczykami dla Stoczni ALKOR rozpoczęła się w 2007 r. Wyremontowano tam i przebudowano następujące statki: Ljosafell SU 70 ( Lodnovinnslan hf, 2007/2008), Drangavik VE 80 (Vinnslustöðin, 2008), Norma Mary H 110 (Samherji hf, 2011/2012), Gudmundur VE 29 (Isfelag hf, 2013), Helga Maria AK 16 (HB GRANDI hf, 2013), Malmey SK 1 (Fisk Seafood ehf, 2014), Fjölnir GK157 (VISIR ehf, 2015), Beitir NK 123 (Sildarvinnslan hf, 2015), Blaengur NK 125 (Sildarvinnslan hf, 2016), Thot (Icelandic Coast Guard, 2016), Hamar SH 224 (Kristinn J. Friðþjófsson ehf, 2017), Stormur HF 294 (Stormur Seafood hf, 2016/2017), Sighvatur GK 57 (2017/2018).

ALKOR  wykonuje wszelkiego rodzaju prace remontowe, zarówno bieżące, jak i klasowe, a także przebudowuje i przedłuża statki. To jedna z nielicznych  w kraju stoczni remontowych wyposażona we własny pływający dok. Ma on 155 m długości, 24,7 m szerokości pomiędzy basztami, a jego udźwig wynosi 8 000 t.

Od momentu założenia firmy w 1989 r., wyremontowała ona i przebudowała prawie 800 statków różnych typów i bander, w tym m.in. polskie, norweskie, brytyjskie, holenderskie, niemieckie czy greckie.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37500,00 $ tona 2,53% 24 wrz
 Cynk 3109,00 $ tona 2,17% 24 wrz
 Aluminium 2905,00 $ tona -1,06% 24 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.