ew
Wczoraj informowaliśmy, że przebudowana na Morskie Centrum Produkcyjne platforma Petrobaltic opuściła Gdańsk. Co ciekawe, tego samego dnia z portu Esbjerg w zachodniej Danii, wyholowano platformę Giant, którą Lotos Petrobaltic zakupił w czerwcu od firmy Maersk. Jest to piąta i największa ze wszystkich platform należących do polskiego przedsiębiorstwa.
Jak poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych Port Esbjerg: "Giant wyruszy ze swojego stanowiska do Gdańska. Platforma została sprzedana grupie Lotos Petrobaltic. Nowi właściciele wykorzystają platformę do pracy na Bałtyku. Giant zostanie odholowany przez (AHTS) Assister".
Platforma jest spodziewana na gdańskiej redzie za około tydzień.
Jak informowała wcześniej grupa Lotos: "Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na trasie Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk."
Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. W porcie Esbjerg, była przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania.
Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.
– Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma, rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji 7 odwiertów na złożu B3 (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15) – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes Zarządu LOTOS Petrobaltic S.A.
Podstawowe parametry jednostki:
Długość: 84.00 m
Szerokość: 90.0 m
Długość nóg: 160 m
Wyporność: 24,284.6 t
Maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m
Maksymalna wysokość fali: 27.0 m
Średnia prędkość wiatru: 43.5 m/sec
Maksymalny prąd: 1.15 m/sec
Air gap: 21.2 m
Platforma może wiercić do głębokości 25 000 stóp (7,620 m).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii