dk
Zamówienie na konstrukcję wartej ponad 160 milionów dolarów jednostki otrzymała niemiecka stocznia Flensburger Schiffbau-Gesselschaft & Co.KG z Flesenburga.
Nowy prom ma posiadać możliwość zaokrętowania 1 800 pasażerów, oraz charakteryzować się długą na 5.610 metrów linią ładunkową. Oznacza to znaczny postęp w odniesieniu do starszych użytkowanych przez Irish Continental Group jednostek. Statek posiadać będzie 5 pokładów przystosowanych do przewozu frachtu a 3 przeznaczone dla pasażerów. Szybki wyładunek i załadunek ułatwi wielopoziomowa furta dziobowa
Napęd jednostki stanowić będą 4 silniki wysokopreżne o łącznej mocy 33 tysięcy kilowatów. Siłownia statku oraz pozostałe instalacje zostaną zaprojektowane zgodnie z najnowszymi wymogami dotyczącymi przestrzegania norm oddziaływania na środowisko.
Ukończenie budowy promu przewidywana jest na pierwszą połowę 2020 roku. Po dostawie do Irish Continental Group jednostka zastąpi na trasie Dublin - Holyhead inny prom tego samego przewoźnika, to jest MV Ulysses.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek