dk
Zamówienie na konstrukcję wartej ponad 160 milionów dolarów jednostki otrzymała niemiecka stocznia Flensburger Schiffbau-Gesselschaft & Co.KG z Flesenburga.
Nowy prom ma posiadać możliwość zaokrętowania 1 800 pasażerów, oraz charakteryzować się długą na 5.610 metrów linią ładunkową. Oznacza to znaczny postęp w odniesieniu do starszych użytkowanych przez Irish Continental Group jednostek. Statek posiadać będzie 5 pokładów przystosowanych do przewozu frachtu a 3 przeznaczone dla pasażerów. Szybki wyładunek i załadunek ułatwi wielopoziomowa furta dziobowa
Napęd jednostki stanowić będą 4 silniki wysokopreżne o łącznej mocy 33 tysięcy kilowatów. Siłownia statku oraz pozostałe instalacje zostaną zaprojektowane zgodnie z najnowszymi wymogami dotyczącymi przestrzegania norm oddziaływania na środowisko.
Ukończenie budowy promu przewidywana jest na pierwszą połowę 2020 roku. Po dostawie do Irish Continental Group jednostka zastąpi na trasie Dublin - Holyhead inny prom tego samego przewoźnika, to jest MV Ulysses.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek