ew
Grupa Grimaldi podpisała zamówienie na dwie jednostki ro-pax klasy Superstar, które będą pływać w barwach Finnlines. Statki zbuduje China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), znana wcześniej jako AVIC Weihai.
Finnlines od dawna zapowiada powiększenie swojej floty, które jest niezbędne aby sprostać rosnącej ilości pasażerów.
Jednostki Superstar ro-pax mają zostać dostarczone do końca 2023 r. Będą flagowymi statkami Finnlines zarówno pod względem wielkości, jak i technologii. Przy długości około 230 metrów będą one większe niż istniejące statki klasy Star. Ponadto, nowe jednostki będą spełniać najwyższe standardy techniczne i środowiskowe. Celem projektu jest stworzenie najbardziej przyjaznego dla środowiska statku, jaki kiedykolwiek funkcjonował na Morzu Bałtyckim. Badane są również zautomatyzowane rozwiązania postojowe dla tych jednostek.
Statki będą miały najwyższą klasę lodową w Finlandii.
Jak powiedział dyrektor generalny Finnlines, Emanuele Grimaldi: "Chcemy świadczyć usługi najwyższej jakości przy jednoczesnym uwzględnieniu aspektów związanych z ochroną środowiska. Ta inwestycja ma na celu efektywność energetyczną i redukcję emisji, ale jednocześnie ma zapewnić najwyższy komfort pasażerów."
Nowe promy ro-pax zamówione dla Finnlines, nie są jednymi, które w nadchodzących latach wzbogacą flotę fińskiego przewoźnika. W 2018 r. grupa Grimaldi zamówiła sześć nowych promów ro-ro klasy GG5G. Trzy z nich trafiły do należącej do giganta firmy Finnlines. Każdy będzie miał 238 metrów długości oraz 34 metry szerokości i będzie dysponował linią ładunkową o długości 5800 metrów dla ładunków cargo. Dodatkowa przestrzeń zostanie zagospodarowana dla transportu kontenerów – na otwartym pokładzie pomieści się 300 jednostek TEU.
Finnlines jest częścią włoskiej grupy Grimaldi, która obsługuje flotę ponad 120 statków i zawija do ponad 120 portów w 50 krajach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii