Największa hala produkcyjna fabryki fundamentów morskich elektrowni wiatrowych na wyspie Gryfia w Szczecinie jest gotowa. Teraz prace koncentrują się na wyposażeniu – trwa montaż specjalistycznych urządzeń.
W głównej hali produkcyjnej (pow. 29760 m2) zakończono już wszystkie prace budowlane. Trwa montaż instalacji do obsługi gazów technicznych, niezbędnych do eksploatacji maszyn produkcyjnych. Zamontowano wszystkie 7 suwnic wewnątrz hali. Rozpoczął się proces ich rejestracji, odbiorów technicznych i testów – cztery z nich zostały już dopuszczone do eksploatacji przez Transportowy Dozór Techniczny.
W 95% zakończone są prace związane z montażem automatów do spawania. Trwa dostawa urządzeń przygotowujących krawędzie blach do spawania za pomocą frezowania - zamontowano dwie z czterech frezarek. Zakończyła się dostawa na wyspę wszystkich elementów składowych do walcarki.
Mirosław Winiarski, dyrektor produkcji, powiedział na antenie Radia Szczecin, że pierwsi pracownicy nowej fabryki już pracują. - Obecnie przeprowadzają wstępne próby dopuszczenia technologii spawania offshore\'owej. Główny nabór planujemy w czerwcu - zapowiedział Winiarski.
W fabryce będzie się produkować jedną postawę do elektrowni wiatrowych w ciągu 43 dni. Produkcja będzie odbywać się seryjnie.
Na ukończeniu jest również budowa hali malarni (pow. 4200 m2) – konstrukcja stalowa, okładziny dachu i ścian są już gotowe. Wewnątrz trwa montaż instalacji elektrycznych, sanitarnych oraz instalacji technologicznych. W niższej części hali malarni znajdzie się także aneks socjalny, magazyn farb i pomieszczenia techniczne dla kompresorów.
W obu halach montuje się torowiska, po których na specjalnych wózkach transportowych przemieszczane będą produkowane elementy fundamentów elektrowni wiatrowych.
Fabryka na wyspie Gryfia w Szczecinie to jedyny tego typu zakład na świecie. Koniec budowy kompleksu nastąpi jeszcze w tym roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów