Goodman, międzynarodowa firma działająca w branży nieruchomości logistycznych, podpisał umowy z dwoma operatorami logistycznymi działającymi w segmencie spożywczym na wynajem powierzchni w Pomorskim Centrum Logistycznym położonym w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Firmy Poland Services Transport-Logistyka oraz Univeg Logistics Poland wprowadzą się do budowanego spekulacyjnie magazynu o powierzchni 14 000 m2, którego przekazanie planowane jest na IV kwartał 2015 r.
– Przez ostatnie kilka lat firmy z sektora handlu detalicznego stały się ważną grupą klientów Goodman w Polsce, co odzwierciedla też rozwój gospodarczy kraju oraz wzrost siły nabywczej. Szczególnie branża spożywcza odegrała istotną rolę w naszym rozwoju, na co wskazują ostatnie projekty dla Grupy Muszkieterów oraz market-Detal – mówi Błażej Ciesielczak, Dyrektor Regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią. - Nowe umowy zawarte z Poland Services i Univeg są dodatkowym potwierdzeniem naszych możliwości w dostarczaniu najwyższej jakości rozwiązań dla branży spożywczej.
Poland Services Transport-Logistyka specjalizuje się w imporcie, eksporcie i tranzycie mrożonych produktów mięsnych. W Pomorskim Centrum Logistycznym firma zajmie 3 320 m2 powierzchni magazynowej, z czego aż 70% przypadnie na mroźnie, oraz 170 m2 powierzchni biurowej.
– Współpraca z terminalem kontenerowym DCT Gdańsk jest jednym z filarów naszej działalności logistycznej w Polsce. Lokalizacja Pomorskiego Centrum Logistycznego tuż przy porcie pozwoli nam ograniczyć koszty transportu nawet o 20% – mówi Krzysztof Samonek, Dyrektor Finansowy Poland Services Transport-Logistyka.
Univeg Logistics Poland wynajmie z kolei 2 530 m2 powierzchni magazynowej oraz 110 m2 powierzchni biurowej. Przeznaczeniem obiektu będzie magazynowanie i dystrybucja produktów świeżych oraz mrożonek. Przy transakcji Univeg reprezentowała firma doradcza Colliers International.
– Wybraliśmy Pomorskie Centrum Logistyczne jako naszą nową bazę na północy Polski ze względu na obsługę rosnącej liczby kontenerów transportowanych drogą morską. Specjalizujemy się w obsłudze towarów w ramach importu i eksportu na rynku światowym. Nasze globalne doświadczenie w tym zakresie postanowiliśmy teraz wykorzystać także na rynku polskim – mówi Agnieszka Moździerz, Branch Manager w Univeg Logistics Poland.
Obecnie w Pomorskim Centrum Logistycznym w budowie są: magazyn pre-let dla polskiego dystrybutora FMCG o powierzchni 24 900 m2 oraz wspomniany obiekt spekulacyjny o powierzchni 14 000 m2. Po ukończeniu prac budowlanych powierzchnia Pomorskiego Centrum Logistycznego sięgnie blisko 53 000 m2.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española