ew
Firma Fjord Line przygotowuje się do realizacji sporej inwestycji. Norweski armator zamierza sfinansować budowę nowoczesnego portu w Sandefjord. Jak wynika z zapowiedzi, ma to być najnowocześniejszy i najbardziej przyjazny środowisku port w całej Norwegii. Informację tę armator podał w czasie specjalnie zwołanej konferencji prasowej.
W ramach planowanej inwestycji powstać mają nadbrzeża, parkingi, budynki terminalu, a także obszary zielone, których powstanie ma służyć pasażerom, ale także przynosić korzyści sąsiedztwu.
Fjord Line zawarł już umowę z firmą Jotun, dzięki czemu możliwy będzie zakup ziemi, na której wybudowana zostanie nowoczesna infrastruktura. Inwestycja ma zostać zrealizowana na zaniedbanych gruntach, na których przez lata składowane były odpady. Obie firmy będą współpracować przy oczyszczeniu i rekultywacji zdewastowanego obszaru.
„Jesteśmy ogromnie zadowoleni, że udało nam się osiągnąć porozumienie z firmą Jotun. Obecnie rośniemy 15 procent rocznie, a od 2020 r. będziemy rozwijać się jeszcze mocniej, gdy zaczniemy operować nie jednym, ale dwoma statkami na trasie Sandefjord-Strømstad” - powiedział Rikard Ternblom, szef Fjord Line, który nie kryje radości z faktu, że firma Fjord Line wzniesie już w niedalekiej przyszłości coś wielkiego w miejscu, w którym do tej pory niewiele się działo. „To pozwoli nam na wykorzystanie najnowocześniejszej technologii w każdy możliwy sposób, a także zastosowanie najbardziej zrównoważonych i przyjaznych klientom rozwiązań”.
Nowy port ma być gotowy do 2025 r. Rikard Ternblom ma nadzieję, że z portu będą korzystać w przyszłości także inni operatorzy, w tym firma Color Line, która na co dzień także obsługuje połączenie Sandefjord-Strømstad.
Fjord Line to przedsiębiorstwo działające na rynku od 1993 r. Firma obsługuje połączenia pomiędzy Norwegią, Danią i Szwecją. Operator dysponuje nowoczesną flotą, w skład której wchodzą m.in. zbudowane w Polsce ekologiczne promy LNG Stavangerfjord oraz Bergensfjord.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii