PMK
Włoska stocznia Fincantieri zanotowała spory wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2018 roku, głównie dzięki wielu zamówieniom z sektora wycieczkowego.
Przychody grupy na koniec czerwca wyniosły rekordowe 2,52 mld euro mld euro, o 10 proc. więcej niż rok temu. Zysk EBITDA wyniósł 183 mln euro, 25 proc więcej w stosunku r/r.
- Wyniki potwierdzają strategiczne kierunki rozwoju przedstawione w biznesplanie, który przedstawiliśmy pod koniec marca, i są zgodne z trendami wzrostu zarejestrowanymi w ciągu ostatnich dwóch lat - powiedział Giuseppe Bono, dyrektor generalny Fincantieri.
- Zamierzamy kontynuować ścieżkę wzrostu, która pozwoli nam zająć centralne miejsce w światowym przemyśle stoczniowym w nadchodzących latach - dodał Bono.
Zakład ma obecnie zakontraktowaną budowę 109 jednostek, a same 10 nowych zleceń trafiło do stoczni w lipcu. Większość zamówień dotyczy statków wycieczkowych i okrętów marynarki wojennej. Dzięki tym kontraktom koncern ma zarobić 32 miliardy euro.
Jeden z ostatnich takich kontraktów Fincantieri podpisała z Carnival Corporation, a chodziło o budowę dwóch wycieczkowców o tonażu 175 tys. ton.
Włoski zakład wyjawił, że statki opuszczą stocznię w Monfalcone w 2023 i 2025 roku. Będą to największe jednostki, kiedykolwiek wybudowane we Włoszech. Każdy z wycieczkowców pomieści 4300 gości i będzie odznaczał się designem nowej generacji. Zainstalowany będzie tam silnik dual-fual, ale jednostka będzie głównie zasilana paliwem LNG.
---------
Zysk Fincantieri w zeszłym roku wzrósł do 53 mln euro, o 39 mln euro więcej niż rok wcześniej.
- Przedstawione przez nas wyniki potwierdzają dobrą pozycję naszej firmy, która może pochwalić się niekwestionowaną pozycją lidera w kilku obszarach rynku - powiedział Giuseppe Bono. - Udowodniliśmy naszą zdolność do radzenia sobie z naprawdę złożonymi projektami i przetargami. Ten poziom doskonałości przekłada się na portfel zamówień, który sięga 10 lat naprzód - dodał Bono.
W zeszłym roku grupa otrzymała zamówienia na łączną wartość 8,55 mld dolarów, w porównaniu do 6,5 mld euro rok wcześniej.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC