PMK
Dawny statek wiertniczy Petrobrasu zostanie ponownie wykorzystany do pozyskiwania metali głębinowych potrzebnych do uwolnienia pełnego potencjału pojazdów o napędzie elektrycznym i innych „zielonych” technologii.
Szwajcarska firma Allseas ogłosiła w poniedziałek, że nabyła dawny okręt głębinowy Vitoria 10000 w celu przekształcenia go w jednostkę do zbierania guzków polimetalicznych.
Znalezione na dnie oceanu guzki polimetaliczne zawierają wysokiej jakości nikiel, mangan, miedź i kobalt, kluczowe metale potrzebne do budowy akumulatorów pojazdów elektrycznych i innych technologii energii odnawialnej.
Allseas powiedział, że współpracuje z DeepGreen Metals, Inc., aby opracować głębinowy system zbierania minerałów w celu odpowiedzialnego odzyskiwania polimetalicznych guzków z Oceanu Spokojnego i przenoszenia ich na powierzchnię, a następnie transportu na brzeg. Statek zostanie zmodernizowany, aby pomieścić system zbierania guzków polimetalicznych, który jest obecnie opracowywany przez Allseas.
Jako były okręt wiertniczy, konfiguracja Vitorii 10000 najwyraźniej doskonale nadaje się do instalacji pionu o długości 4,5 km, który jest obecnie opracowywany przez Allseas. Po zebraniu guzków i zabraniu ich na brzeg zostaną one przetworzone za pomocą metalurgicznego schematu opracowanego przez DeepGreen.
- Jesteśmy podekscytowani, że bierzemy udział w pozyskiwaniu tych ważnych metali - powiedział założyciel i prezydent Allseas, Edward Heerema. - Głębokowodna kolekcja guzków polimetalicznych reprezentuje nową granicę i nowy ekscytujący rozdział w historii Allseas. Dzięki naszej specjalistycznej wiedzy na morzu i innowacyjnym możliwościom możemy opracowywać kreatywne rozwiązania techniczne dla tej nowej branży – dodał.
Allseas spodziewa się, że statek będzie gotowy do testów najpóźniej w połowie 2021 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym