PMK
Dawny statek wiertniczy Petrobrasu zostanie ponownie wykorzystany do pozyskiwania metali głębinowych potrzebnych do uwolnienia pełnego potencjału pojazdów o napędzie elektrycznym i innych „zielonych” technologii.
Szwajcarska firma Allseas ogłosiła w poniedziałek, że nabyła dawny okręt głębinowy Vitoria 10000 w celu przekształcenia go w jednostkę do zbierania guzków polimetalicznych.
Znalezione na dnie oceanu guzki polimetaliczne zawierają wysokiej jakości nikiel, mangan, miedź i kobalt, kluczowe metale potrzebne do budowy akumulatorów pojazdów elektrycznych i innych technologii energii odnawialnej.
Allseas powiedział, że współpracuje z DeepGreen Metals, Inc., aby opracować głębinowy system zbierania minerałów w celu odpowiedzialnego odzyskiwania polimetalicznych guzków z Oceanu Spokojnego i przenoszenia ich na powierzchnię, a następnie transportu na brzeg. Statek zostanie zmodernizowany, aby pomieścić system zbierania guzków polimetalicznych, który jest obecnie opracowywany przez Allseas.
Jako były okręt wiertniczy, konfiguracja Vitorii 10000 najwyraźniej doskonale nadaje się do instalacji pionu o długości 4,5 km, który jest obecnie opracowywany przez Allseas. Po zebraniu guzków i zabraniu ich na brzeg zostaną one przetworzone za pomocą metalurgicznego schematu opracowanego przez DeepGreen.
- Jesteśmy podekscytowani, że bierzemy udział w pozyskiwaniu tych ważnych metali - powiedział założyciel i prezydent Allseas, Edward Heerema. - Głębokowodna kolekcja guzków polimetalicznych reprezentuje nową granicę i nowy ekscytujący rozdział w historii Allseas. Dzięki naszej specjalistycznej wiedzy na morzu i innowacyjnym możliwościom możemy opracowywać kreatywne rozwiązania techniczne dla tej nowej branży – dodał.
Allseas spodziewa się, że statek będzie gotowy do testów najpóźniej w połowie 2021 roku.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek