jk
Alfa Laval światowy dostawcy urządzeń dla rynku morskiego oraz przemysłowego, oficjalnie zakończył testy systemu PureBallast® 3.1 wg. nowych wytycznych IMO G8.
W porównaniu do wcześniejszych wytycznych G8, IMO zwiększyło wymagania w stosunku do producentów systemów BWT (Ballast Water Treatment).
Obecnie, aby systemy mogły zostać zaakceptowane przez Międzynarodową Organizacje Morską, będą musiały przejść z powodzeniem badania biologiczne w wodach o różnym zasoleniu, tj. w wodzie słonej, słonawej oraz słodkiej o różnej temperaturze. Nowe wytyczne G8 będą obowiązywały dla każdego nowego certyfikatu wydanego w imieniu IMO po 28 października 2018 roku, natomiast po 28 października 2020 roku tylko systemy, które uzyskały nowy certyfikat IMO, będą mogły zostać zainstalowane na statkach. Wydanie nowego certyfikatu IMO dla systemu PureBallast® 3.1, powinno nastąpić pod koniec obecnego roku lub na początku przyszłego.
Po otrzymaniu certyfikatu typu od US Coast Guard, jest to kolejny sukces systemu PureBallast® 3.1, co stawia Alfa Laval w pozycji lidera wśród dostawców systemów do oczyszczania wód balastowych.
Firma Alfa Laval swoje pierwsze kroki do oczyszczania wód balastowych stawiała już 1997 roku. Pierwszy system pojawił się na rynku w 2006 roku. Wraz z ratyfikacją konwencji o oczyszczaniu wód balastowych nadszedł czas decyzji dla Armatorów o wyborze systemu oczyszczania wód balastowych spełniającego jej wymogi. Konwencja BWT, która weszła w życie 08.09.2017 i następnie odroczona o 2 lata mówi, że każdy nowo budowany oraz każdy istniejący statek podczas najbliższego odnowienia certyfikatu IOPP będzie musiał zostać wyposażony w system oczyszczania wód balastowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii