pc
Systemy oczyszczania wód balastowych Alfa Laval typu PureBallast 3 jako pierwsze spełniły nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO w zakresie skuteczności działania. DNV GL, działając w imieniu Norweskiego Urzędu Morskiego, wydał 2 lutego 2018 roku zaktualizowany certyfikat homologacji, dzięki czemu firma Alfa Laval stała się pierwszym dostawcą systemów spełniających nowe wymagania G8.
Od czasu swojej premiery w 2006 roku, system Alfa Laval typu PureBallast jest liderem w zakresie oczyszczania wód balastowych. Z końcem 2016 uzyskał uznanie U.S. Coast Guard.
Właściciele statków mogą być przekonani, że PureBallast 3 zagwarantuje ochronę środowiska naturalnego zgodnie z wszelkimi przepisami. „Armatorzy potrzebują rozwiązań przyszłościowych, dlatego certyfikacja zgodna ze zmienionymi wytycznymi G8 stanowiła dla nas priorytet " mówi Anders Lindmark, szef Alfa Laval PureBallast.
Szczegółowe testy życzeniem armatorów
Nowe zaostrzone wytyczne G8 przewyższają surowe wymogania U.S. Coast Guard. Są to ważne zmiany, wynikające z faktu, że niektóre systemy zatwierdzone zgodnie z pierwotnymi wytycznymi G8, po poddaniu ich dodatkowym testom, nie spełniają normy skuteczności D-2. Organizacje takie jak Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS), naciskały na zmianę wytycznych G8, aby zapewnić, że inwestycje w oczyszczanie wód balastowych przyniosły zamierzone rezultaty, a nie jedynie dodatkowy sprzęt.
Systemy oczyszczania wód balastowych zatwierdzone zgodnie z poprzednimi wytycznymi nadal mogą być instalowane do 2020 r. Nie ma zatem natychmiastowej potrzeby zakupu systemu o zweryfikowanej zgodności z G8. Uaktualnianie wcześniej zainstalowanych systemów nie będzie potrzebne. Niemniej jednak, zgodność PureBallast 3 ze zrewidowanymi wymaganiami G8 jest dowodem solidnego rozwiązania, które pozwoli właścicielom statków w pełni wykorzystać swoją inwestycję.
Certyfikacja G8 wśród priorytetów Alfa Laval
Alfa Laval rozpoczęłą testy skuteczności biologicznej zgodnie z nowym wymaganiami G8, po wysłuchaniu obaw armatorów i śledzeniu postępów legislacyjnych. Testy z wodą morską, słonawą i słodką wraz z dodatkowymi próbami sprawdzającymi niezależność wyników od temperatury i zasolenia wody zostały zakończone w 3 kwartale 2017. PureBallast 3 został doposażony w dodatkowy czujnik, natomiast zużycie energii jak i przepływy pozostały bez zmian.
“Fakt, że nie wprowadzono większych zmian konstrukcyjnych, to kolejny dowód na solidność technologii PureBallast. Dzięki uznaniu przez U.S. Coast Guard i IMO zgodnie z zaostrzonymi wymaganiami G8, PureBallast 3 zapewnia przyszłościowe rozwiązanie dla całej floty"- mówi Anders Lindmark.
Krótko mówiąc, poprawiony certyfikat G8 pokazuje, że PureBallast 3 zapewnia działanie w najszerszym i najtrudniejszym zakresie operacyjnym. Wraz z dużymi zasobami produkcyjnymi i szeroką ofertą serwisową Alfa Laval jeszcze raz potwierdziła swoją silną pozycję na rynku systemów do oczyszczania wód balastowych.
Więcej informacji na temat Alfa Laval PureBallast 3 i podejścia firmy do oczyszczania wód balastowych można znaleźć tutaj.
Nauta wykorzystuje grafen w przemyśle stoczniowym
Rozpoczęła się operacja wypompowania ropy z tankowca Safer w Jemenie
PowerX prezentuje innowacyjny projekt statku dostarczającego i magazynującego energię elektryczną
MSC uruchamia bezpośrednie połączenia kontenerowe między Gdynią a portami chińskimi
Stocznia z „wielkiej trójki” z nowym właścicielem i nazwą
Program "Miecznik" źródłem zatrudnienia w branży stoczniowej. Oferta Stoczni Wojennej w Urzędzie Pracy