pc
Systemy oczyszczania wód balastowych Alfa Laval typu PureBallast 3 jako pierwsze spełniły nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO w zakresie skuteczności działania. DNV GL, działając w imieniu Norweskiego Urzędu Morskiego, wydał 2 lutego 2018 roku zaktualizowany certyfikat homologacji, dzięki czemu firma Alfa Laval stała się pierwszym dostawcą systemów spełniających nowe wymagania G8.
Od czasu swojej premiery w 2006 roku, system Alfa Laval typu PureBallast jest liderem w zakresie oczyszczania wód balastowych. Z końcem 2016 uzyskał uznanie U.S. Coast Guard.
Właściciele statków mogą być przekonani, że PureBallast 3 zagwarantuje ochronę środowiska naturalnego zgodnie z wszelkimi przepisami. „Armatorzy potrzebują rozwiązań przyszłościowych, dlatego certyfikacja zgodna ze zmienionymi wytycznymi G8 stanowiła dla nas priorytet " mówi Anders Lindmark, szef Alfa Laval PureBallast.
Szczegółowe testy życzeniem armatorów
Nowe zaostrzone wytyczne G8 przewyższają surowe wymogania U.S. Coast Guard. Są to ważne zmiany, wynikające z faktu, że niektóre systemy zatwierdzone zgodnie z pierwotnymi wytycznymi G8, po poddaniu ich dodatkowym testom, nie spełniają normy skuteczności D-2. Organizacje takie jak Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS), naciskały na zmianę wytycznych G8, aby zapewnić, że inwestycje w oczyszczanie wód balastowych przyniosły zamierzone rezultaty, a nie jedynie dodatkowy sprzęt.
Systemy oczyszczania wód balastowych zatwierdzone zgodnie z poprzednimi wytycznymi nadal mogą być instalowane do 2020 r. Nie ma zatem natychmiastowej potrzeby zakupu systemu o zweryfikowanej zgodności z G8. Uaktualnianie wcześniej zainstalowanych systemów nie będzie potrzebne. Niemniej jednak, zgodność PureBallast 3 ze zrewidowanymi wymaganiami G8 jest dowodem solidnego rozwiązania, które pozwoli właścicielom statków w pełni wykorzystać swoją inwestycję.
Certyfikacja G8 wśród priorytetów Alfa Laval
Alfa Laval rozpoczęłą testy skuteczności biologicznej zgodnie z nowym wymaganiami G8, po wysłuchaniu obaw armatorów i śledzeniu postępów legislacyjnych. Testy z wodą morską, słonawą i słodką wraz z dodatkowymi próbami sprawdzającymi niezależność wyników od temperatury i zasolenia wody zostały zakończone w 3 kwartale 2017. PureBallast 3 został doposażony w dodatkowy czujnik, natomiast zużycie energii jak i przepływy pozostały bez zmian.
“Fakt, że nie wprowadzono większych zmian konstrukcyjnych, to kolejny dowód na solidność technologii PureBallast. Dzięki uznaniu przez U.S. Coast Guard i IMO zgodnie z zaostrzonymi wymaganiami G8, PureBallast 3 zapewnia przyszłościowe rozwiązanie dla całej floty"- mówi Anders Lindmark.
Krótko mówiąc, poprawiony certyfikat G8 pokazuje, że PureBallast 3 zapewnia działanie w najszerszym i najtrudniejszym zakresie operacyjnym. Wraz z dużymi zasobami produkcyjnymi i szeroką ofertą serwisową Alfa Laval jeszcze raz potwierdziła swoją silną pozycję na rynku systemów do oczyszczania wód balastowych.
Więcej informacji na temat Alfa Laval PureBallast 3 i podejścia firmy do oczyszczania wód balastowych można znaleźć tutaj.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii