PMK
Firma technologiczna ABB podpisała kontrakt ze stocznią Keppel Offshore & Marine na opracowanie do końca 2020 roku autonomicznych operacji holowania dla Portu Singapur.
Obie firmy wspólnie opracują technologię autonomicznych statków, którą przetestują na 32-metrowym holowniku. Będzie to pierwsza taka jednostka w Południowej Azji.
W początkowej fazie projektu statek, obsługiwany przez spółkę joint venture wykona serię zadań nawigacyjnych w wyznaczonym obszarze testowym w Porcie Singapur. Jednostka będzie kierowana z centrum kontroli na lądzie. W drugiej fazie projektu statek będzie wykonywał autonomiczne zadania unikania kolizji pod zdalnym nadzorem.
- Celem naszej technologii nie jest całkowite usunięcie załogi, ale raczej odciążenie jej od zadań, które można zautomatyzować, a tym samym umożliwienie im osiągania najlepszych wyników podczas krytycznych operacji – powiedział Juha Koskela, dyrektor zarządzający ABB Marine & Ports.
Dzięki temu projektowi ABB robi kolejny krok w kierunku autonomicznej żeglugi, opierając się na spostrzeżeniach uzyskanych z przełomowej próby zdalnie obsługiwanego promu pasażerskiego Suomenlinna II, przeprowadzonej w porcie w Helsinkach w listopadzie 2018 roku.
Testy mają na celu zweryfikowanie bezpieczeństwa i wydajności operacji holowników poprzez wykorzystanie rozwiązań cyfrowych, które są już dostępne dla prawie każdego rodzaju statku. Integralną częścią prób będzie portfolio rozwiązań ABB Ability Marine Pilot, które umożliwią pętlę „rozsądnego podejmowanie decyzji” wymaganą dla dowolnej formy autonomii. ABB Ability Marine Pilot Vision zapewni połączenie czujników z istniejących i nowych systemów w celu wygenerowania cyfrowej świadomości sytuacyjnej, podczas gdy ABB Ability Marine Pilot Control wykona niezbędne polecenia.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza