W połowie października z panoramy widocznej z Długiego Pobrzeża zniknął statek muzeum Sołdek, oddział Narodowego Muzeum w Gdańsku, cumujący na co dzień przy nabrzeżu Ołowianki. Obecnie sędziwa jednostka przebywa w Stoczni “Remontowa” gdzie przechodzi pierwszy od 35 lat tak kompleksowy remont.
„Sołdek”, by zachować odpowiednią kondycję, odwiedza stocznię raz na 10 lat by przejść przegląd. Przeglądowi rudowęglowca towarzyszą każdorazowo prace remontowo-konserwacyjne. Tym razem pierwsza pełnomorska jednostka zbudowana w Polsce po II wojnie światowej przechodzi największy remont od 35 lat, tzn. od kiedy pełni funkcje muzealne.
Na swoje miejsce przy nabrzeżu Ołowianki ma wrócić jeszcze w tym roku, ale ponownie udostępniony do zwiedzania będzie we wrześniu 2021 r.
Obecny pobyt statku w doku wiąże się m.in. z wymianą fragmentów blach poszycia, konstrukcji oraz nitów. W nadwodnej części kadłuba trwają obecnie prace konserwacyjno-malarskie. Statek zyska także nowa instalację elektryczną. Gruntownemu odświeżeniu poddawane są ładownie pełniące na co dzień funkcję sal wystawowych.
Po zakończonej renowacji i powrocie na swoje miejsce przy nabrzeżu Ołowianki, jednostka będzie wyłączona ze zwiedzania w związku z organizacją nowej wystawy stałej. Więcej na temat przyszłości Sołdka pisaliśmy już wcześniej, gdy opuszczał nabrzeże przy Ołowiance.
Dla stęsknionych za Sołdkiem, Narodowe Muzeum Morskie przygotowało kilkuminutowy film o historii swojego “pływającego” oddziału. Można go znaleźć na kanale YouTube Muzeum.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów