W USA rozpoczęto budowę pierwszego w Stanach Zjednoczonych statku serwisowego (SOV) dla farm wiatrowych, spełniającego wymogi Jones Act. Jednostka będzie wspierała realizację projektów morskich deweloperów Ørsted i Eversource.
Statek serwisowy Eco Edison zostanie dostarczony w 2024 roku. Będzie realizował zadania operacyjne z portu Jefferson w Nowym Jorku. Działania obejmą morskie farmy wiatrowe South Fork Wind, Revolution Wind i Sunrise Wind, których łączna moc wyniesie 1,8 GW.
Statek Eco Edison budowany jest w stoczniach ECO zlokalizowanych w Luizjanie, Missisipi i na Florydzie, co pozwoli na stworzenie ponad 300 nowych miejsc pracy, przy czym elementy statku produkowane są w 12 stanach, takich jak Alabama, Floryda, Illinois, Indiana, Luizjana, Michigan, Północna Karolina, Ohio, Teksas, Waszyngton, Zachodnia Wirginia i Wisconsin. Statek mógł pomieścić 60 członków załogi.
This week we celebrated progress on the ECO Edison, the first US-built wind farm service operations vessel. This 260’ boat will serve as a warehouse on water and floating living quarters for up to 60 technicians, staying out at the wind farm site for two weeks at a time ⛴️ pic.twitter.com/f7uvPCR82m
— Ørsted U.S. (@OrstedUS) April 7, 2023
"Ta pełna konfiguracja daje w efekcie statek, który zapewnia wysoką wydajność, niskie zużycie energii, minimalną emisję gazów cieplarnianych, maksymalną wykonalność i najwyższy poziom komfortu", przekonuje Edison Chouest Offshore.
Wraz z rozpoczęciem prac nad statkiem, ECO ogłosiło również wybór Caterpillar Marine, GE Power Conversion i Voith Schneider jako dostawców systemów zasilania i napędu dla Eco Edison. Statek będzie zasilany przez cztery zespoły generatorów (agregaty) Caterpillar 3512E EPA Tier 4, każdy o mocy znamionowej 1700 ekW. Statek ma mieć też możliwość użytkowania, w razie potrzeby, zeroemisyjnych paliw.
Do napędu wykorzystano najnowszą generację śmigieł Voith Schneider (VSP), wyposażonych w zintegrowane silniki z magnesami trwałymi. Śruby te charakteryzują się szybką reakcją na siłę ciągu i sterowania, przy minimalnym poziomie hałasu i wibracji.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu