W USA rozpoczęto budowę pierwszego w Stanach Zjednoczonych statku serwisowego (SOV) dla farm wiatrowych, spełniającego wymogi Jones Act. Jednostka będzie wspierała realizację projektów morskich deweloperów Ørsted i Eversource.
Statek serwisowy Eco Edison zostanie dostarczony w 2024 roku. Będzie realizował zadania operacyjne z portu Jefferson w Nowym Jorku. Działania obejmą morskie farmy wiatrowe South Fork Wind, Revolution Wind i Sunrise Wind, których łączna moc wyniesie 1,8 GW.
Statek Eco Edison budowany jest w stoczniach ECO zlokalizowanych w Luizjanie, Missisipi i na Florydzie, co pozwoli na stworzenie ponad 300 nowych miejsc pracy, przy czym elementy statku produkowane są w 12 stanach, takich jak Alabama, Floryda, Illinois, Indiana, Luizjana, Michigan, Północna Karolina, Ohio, Teksas, Waszyngton, Zachodnia Wirginia i Wisconsin. Statek mógł pomieścić 60 członków załogi.
This week we celebrated progress on the ECO Edison, the first US-built wind farm service operations vessel. This 260’ boat will serve as a warehouse on water and floating living quarters for up to 60 technicians, staying out at the wind farm site for two weeks at a time ⛴️ pic.twitter.com/f7uvPCR82m
— Ørsted U.S. (@OrstedUS) April 7, 2023
"Ta pełna konfiguracja daje w efekcie statek, który zapewnia wysoką wydajność, niskie zużycie energii, minimalną emisję gazów cieplarnianych, maksymalną wykonalność i najwyższy poziom komfortu", przekonuje Edison Chouest Offshore.
Wraz z rozpoczęciem prac nad statkiem, ECO ogłosiło również wybór Caterpillar Marine, GE Power Conversion i Voith Schneider jako dostawców systemów zasilania i napędu dla Eco Edison. Statek będzie zasilany przez cztery zespoły generatorów (agregaty) Caterpillar 3512E EPA Tier 4, każdy o mocy znamionowej 1700 ekW. Statek ma mieć też możliwość użytkowania, w razie potrzeby, zeroemisyjnych paliw.
Do napędu wykorzystano najnowszą generację śmigieł Voith Schneider (VSP), wyposażonych w zintegrowane silniki z magnesami trwałymi. Śruby te charakteryzują się szybką reakcją na siłę ciągu i sterowania, przy minimalnym poziomie hałasu i wibracji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów