Konsorcjum żeglugowe e5 Lab z siedzibą w Tokio i jego partnerzy rozpoczęli test weryfikacji koncepcji, chcąc zademonstrować algorytmy zdalnego sterowania i unikania kolizji na rzeczywistych statkach w ramach projektu Roboship.
Konsorcjum opracowuje standardowe modele statków o napędzie elektrycznym, zapewniające zerową emisję, a także zintegrowany system o nazwie Roboship Box, który łączy telekomunikację, Internet rzeczy (IoT) oraz oprogramowanie.
Test na dwóch jednostkach nawodnych rozpoczął się dzisiaj, powiedziało Mitsubishi Shipbuilding Co., który bierze udział w projekcie międzybranżowym.
Mitsubishi Shipbuilding, z pomocą Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Group, zapewniło usługi inżynieryjne związane z morzem, wsparcie dla zdalnego sterowania statkami morskimi / autonomicznej nawigacji oraz integrację systemów jednostek napędowych statków.
Test odbędzie się na morzu u wybrzeży Toyosu w Tokio przy użyciu statku pasażerskiego należącego do Tokyo Cruise Ship Co o nazwie Urban Launch oraz zdalnie sterowanego bezzałogowego statku nawodnego opracowanego przez MHI Group. Oba statki zademonstrują technologię unikania kolizji.
W ramach testu w Urban Launch zainstalowano system wspomagania nawigacji o nazwie SUPERBRIDGE-X, z funkcjami obejmującymi planowanie trasy, kontrolę kursu, kontrolę prędkości statku i unikanie kolizji, który również zostanie poddany testowi.
Ogólną ideą jest zademonstrowanie najnowocześniejszych technologii i pomysłów uczestniczących firm w celu wsparcia rozwoju i powszechnego przyjęcia systemu wspomagania nawigacji dla statków przybrzeżnych.
Zgodnie z informacjami ujawnionymi na stronie internetowej projektu ROBOSHIP, eksperyment pilotażowy Toyoshu będzie trwał dwa dni, 11 i 12 listopada. Przypomnijmy, że projekt jest wspólnym wysiłkiem e5 Lab, 22 firm i towarzystwa klasyfikującego statki, w tym firm spoza branży stoczniowej i transportu morskiego.
Celem jest rozwiązanie krytycznych problemów stojących przed japońskim transportem morskim i przemysłem morskim, w tym niedoborem marynarzy, troską o środowisko, bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem sektora stoczniowego / maszynowego.
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia