• <
PZT_1100x200_gif_2020

Roboship przetestuje autonomiczną nawigację na dwóch statkach

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Roboship przetestuje autonomiczną nawigację na dwóch statkach
Roboship przetestuje autonomiczną nawigację na dwóch statkach  - GospodarkaMorska.pl
Asahi Tanker

PMK

12.11.2020 Źródło: własne

Konsorcjum żeglugowe e5 Lab z siedzibą w Tokio i jego partnerzy rozpoczęli test weryfikacji koncepcji, chcąc zademonstrować algorytmy zdalnego sterowania i unikania kolizji na rzeczywistych statkach w ramach projektu Roboship.

Konsorcjum opracowuje standardowe modele statków o napędzie elektrycznym, zapewniające zerową emisję, a także zintegrowany system o nazwie Roboship Box, który łączy telekomunikację, Internet rzeczy (IoT) oraz oprogramowanie.

Test na dwóch jednostkach nawodnych rozpoczął się dzisiaj, powiedziało Mitsubishi Shipbuilding Co., który bierze udział w projekcie międzybranżowym.

Mitsubishi Shipbuilding, z pomocą Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Group, zapewniło usługi inżynieryjne związane z morzem, wsparcie dla zdalnego sterowania statkami morskimi / autonomicznej nawigacji oraz integrację systemów jednostek napędowych statków.

Test odbędzie się na morzu u wybrzeży Toyosu w Tokio przy użyciu statku pasażerskiego należącego do Tokyo Cruise Ship Co o nazwie Urban Launch oraz zdalnie sterowanego bezzałogowego statku nawodnego opracowanego przez MHI Group. Oba statki zademonstrują technologię unikania kolizji.

W ramach testu w Urban Launch zainstalowano system wspomagania nawigacji o nazwie SUPERBRIDGE-X, z funkcjami obejmującymi planowanie trasy, kontrolę kursu, kontrolę prędkości statku i unikanie kolizji, który również zostanie poddany testowi.

Ogólną ideą jest zademonstrowanie najnowocześniejszych technologii i pomysłów uczestniczących firm w celu wsparcia rozwoju i powszechnego przyjęcia systemu wspomagania nawigacji dla statków przybrzeżnych.

Zgodnie z informacjami ujawnionymi na stronie internetowej projektu ROBOSHIP, eksperyment pilotażowy Toyoshu będzie trwał dwa dni, 11 i 12 listopada. Przypomnijmy, że projekt jest wspólnym wysiłkiem e5 Lab, 22 firm i towarzystwa klasyfikującego statki, w tym firm spoza branży stoczniowej i transportu morskiego.

Celem jest rozwiązanie krytycznych problemów stojących przed japońskim transportem morskim i przemysłem morskim, w tym niedoborem marynarzy, troską o środowisko, bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem sektora stoczniowego / maszynowego.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.