Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wprowadziła szereg poprawek w Załączniku VI do Konwencji MARPOL – O zapobieganiu zanieczyszczaniu powietrza przez statki.
Zmiany polegają na wprowadzeniu:
1. Określeń:
Okrętowy silnik wysokoprężny - oznacza spalinowy silnik tłokowy pracujący na paliwo płynne lub paliwo podwójne, do którego stosuje się prawidło 13 Załącznika VI do MARPOL, włączając systemy wspomagające/mieszane, jeżeli zostały zastosowane. Ponadto silnik napędzany gazem zainstalowany na statku zbudowanym w dniu 2016-03-01 lub później bądź napędzany gazem, dodatkowy albo nieidentyczny silnik zastępczy zainstalowany w tym dniu lub później również uważany jest za okrętowy silnik wysokoprężny (MEPC.67(20)).
Paliwo olejowe – oznacza paliwo dostarczone na statek i przeznaczone do spalania dla celów napędowych lub eksploatacyjnych na statku, włączając w to paliwa gazowe, destylacyjne i pozostałościowe (poprawki do Załącznika VI do MARPOL).
2. Wymagań:
Wymagania konwencyjne dla spalarek okrętowych
Spalarka zainstalowana na statku przed 2000-01-01 powinna spełniać wymagania zawarte w rezolucji MEPC.59(33) wraz z poprawkami wprowadzonymi do niej rezolucją MEPC.92(45) oraz w rezolucji MEPC.76(40) wraz z poprawkami wprowadzonymi do niej rezolucją MEPC.93(45).
Wymagania techniczne w zakresie ograniczania emisji NOX
Świadectwo IAPP wydane dla silnika okrętowego na podstawie MARPOL, Załącznik VI, prawidło 13/7.3, powinno wskazywać jeden z następujących elementów:
została zastosowana Uznana Metoda na mocy par. 7.1.1 niniejszego prawidła;
silnik został certyfikowany na mocy par. 7.1.2 niniejszego prawidła;
Uznana Metoda nie jest jeszcze dostępna, jak opisano w par. 7.2 niniejszego prawidła; lub
Uznana Metoda nie ma zastosowania.
Powyższe zmiany weszły w życie z dniem 1 marca 2016 r. Dotyczą one armatorów i operatorów statków.
Zmiany zostały wprowadzone do Przepisów PRS – Przepisy Nadzoru Konwencyjnego Statków Morskich, Część IX – Ochrona środowiska, 2016.
Zaktualizowano również Załącznik do Świadectwa IAPP (formularz D) oraz podano wytyczne do poprawnego wypełniania w cyrkularzu MEPC.1/Circ.849.
Podatki marynarskie: rozliczenie ulgi abolicyjnej a przedawnienie zobowiązań podatkowych
Hapag-Lloyd przejmuje udziały w indyjskim operatorze terminali
Kobieta na statku. Szokujące wyniki. Dyskryminacja to powszechne zjawisko?
Baltic Dry Index utrzymuje spadek czwarty tydzień z rzędu
Panie z WISTA Poland podsumowały 2022 rok. „Wiścianki” zawsze aktywne w biznesie morskim i coraz bardziej widoczne
Porty: niekonstytucyjny pierwokup nieruchomości lub spółek dla Skarbu Państwa