pc
Konwent Morski rozpoczął działalność. Inauguracyjne posiedzenie odbyło się w Sopocie i miało charakter organizacyjny. Podczas spotkania minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk wręczył nominacje członkom konwentu.
Konwent Morski będzie organem doradczym i opiniotwórczym Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zajmie się najważniejszymi zadaniami tego resortu, będzie miał także inicjatywę składania projektów i koncepcji kierunków rozwoju gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w Polsce.
Podczas pierwszego spotkania jego uczestnicy wskazywali m.in. na potrzebę przywrócenia żeglowności Odry i Wisły, odbudowy gospodarki morskiej w Polsce, kształcenia wykwalifikowanych pracowników związanych z przemysłem morskim i stoczniowym oraz kwestie rybołówstwa i ratownictwa morskiego.
Inicjatorem utworzenia konwentu jest Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Pierwszym przewodniczącym Konwentu Morskiego został kapitan żeglugi wielkiej Zbigniew Sulatycki, a wiceprzewodniczącym – Piotr Soyka, prezes Stoczni Remontowa Holding. Sekretarzem mianowano Krzysztofa Siedlikowskiego, przewodniczącego Rady Nadzorczej Stoczni „Nauta”.
W uroczystym inauguracyjnym posiedzeniu prac Konwentu udział wzięli m.in.: marszałek Senatu RP Stanisław Karczewski, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński, minister środowiska Jan Szyszko, wiceminister obrony narodowej Bartosz Kownacki, wojewoda pomorski Dariusz Drelich, wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski oraz prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
Kolejne posiedzenie konwentu odbędzie się w połowie przyszłego miesiąca w Szczecinie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych