PMK
Szwedzki armator, Stena RoRo, zakupiła używany prom od japońskiego operatora Hankyu Ferry. Jednostka zostanie przerobiona i będzie obsługiwać europejski rynek.
Stena zakupiła wybudowany w 2003 roku prom Yamato o długości 195 metrów. Statek zostanie teraz przerobiony w jednej z europejskich stoczni, by dostosować go na lokalny rynek. Następnie jednostka zostanie wyczarterowana.
Modernizacja promu rozpocznie się wiosną 2020 roku, a do służby trafi w lato tego samego roku.
- To typowy projekt dla Stena RoRo. Dzięki dostosowaniu i elastyczności projektujemy i przebudowujemy statki, aby spełnić specyficzne wymagania naszych klientów. To właśnie nazywamy Stenability - skomentował Mikael Abrahamsson, kierownik projektu i przekształcający Stena RoRo.
- Na rynku europejskim popyt na tego typu statki przewyższa ich dostępność, dlatego zdecydowaliśmy się na zakup na rynku azjatyckim - podsumował Per Westling, prezes Stena RoRo.
Stena RoRo zamówiła w ciągu ostatnich dwóch lat osiem statków klasy Stena E-Flexer w chińskiej stoczni AVIC Weihai. Pierwszy E-Flexer wszedł do służby na początku tego roku i będzie używany przez Stena Line na Morzu Irlandzkim.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem