PMK
Operator terminalowy PSA International chce zwiększyć możliwości ładunkowe polskiego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk do 7 mln TEU rocznie. W 2018 roku obiekt przeładował 2,2 mln TEU.
Podczas ostatniej wizyty delegacji morskiej i biznesowej z Polski w Singapurze Laurent Spiessens, wiceprezes DCT Gdańsk, powiedział, że PSA International ma „duże ambicje” wobec Polski, i chce, aby Gdańsk był „bramą do Bałtyku”.
W tym roku w Singapurze PSA wraz z Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) i IFM Global Infrastructure Fund (GIF) sfinalizowały przejęcie DCT Gdańsk.
- Unikatowa lokalizacja Gdańska sprawia, że jest to idealny port wejściowy do Europy Środkowo-Wschodniej i węzeł przeładunkowy na Bałtyku. Właśnie dlatego jest to najszybciej rozwijający się port w Europie - wyjaśnił.
- Jesteśmy zdeterminowani do dalszego wzrostu i zainwestowaliśmy już w nowe dźwigi i infrastrukturę, które pomogły zwiększyć wydajność TEU z 2,2 miliona w 2018 roku do około 2,8 miliona w 2019 r. Możemy kontynuować wzrost i zwiększać tę zdolność do 7 mln TEU w niedalekiej przyszłości – przekonywał SPiessens
Dodał, że kluczowa dla tych planów będzie inwestycja o wartości 20 mln euro w sieć kolejową, w tym zwiększenie torów kolejowych portu z czterech do siedmiu.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie