• <
ATC_CARGO_TOP

Posłowie PO apelują o jak najszybszą rozbudowę autostrady A4

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Posłowie PO apelują o jak najszybszą rozbudowę autostrady A4
Posłowie PO apelują o jak najszybszą rozbudowę autostrady A4 - GospodarkaMorska.pl

pc

20.02.2019 Źródło: PAP

O jak najszybszą rozbudowę autostrady A4 na odcinku dolnośląskim Krzyżowa-Wrocław zaapelowali posłowie Platformy Obywatelskiej. W ich ocenie, dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, a zaplanowana już na siedem lat inwestycja potrwa zbyt długo.

We wtorek na konferencji prasowej we Wrocławiu posłanka PO Aldona Młyńczak podkreśliła, że pod planowaną rozbudowę A4 wykupywanie ziemi rozpoczęto jeszcze w latach 90-tych i wykup zrealizowano już w 90 procentach.

„Rząd PO-PSL już w 2010 roku przygotował dokumentację związaną z rozbudową. Stąd nasz apel, by nie szukać kolejnych zamiennych wariantów rozbudowy, tylko wykorzystać wszystkie te materiały, które były wcześniej przygotowane przez rząd PO-PSL” - powiedziała poseł Młyńczak.

Dodała, że ruch na wrocławskim odcinku A4 dziesięciokrotnie przekracza średni ruch na innych autostradach w Polsce, co pokazuje pilną konieczność tej inwestycji.

Poseł PO Michał Jaros przypomniał, że niezbędna jest nie tylko rozbudowa autostrady, lecz również modernizacja starych węzłów drogowych, które powstawały w latach 30-tych XX wieku i nie spełniają norm bezpieczeństwa przy obecnym, dużym natężeniu ruchu.

„W samym tylko powiecie wrocławskim na autostradzie A4 w roku 2017 doszło do 663 wypadków i kolizji. To obrazuje skalę niebezpiecznych zdarzeń, średnio dwóch dziennie. Wszyscy widzimy, jaka ta droga jest niebezpieczna” - mówił Jaros.

Zdaniem posłanki PO Joanny Augustynowskiej złożona w 2018 r. deklaracja premiera Matusza Morawieckiego o rozbudowie A4 oraz ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji „jest tylko obietnicą wyborczą PiS i kolejnym kłamstwem premiera Morawieckiego”.

„17 grudnia 2018 r. ogłoszono przetarg. Ta biurokracja i te papiery z tym związane pokazują, że tak naprawdę nie było woli i chęci poszerzenia autostrady poprzez dołożenie środków (finansowych – dop. PAP), żeby można było tą autostradą płynnie jechać i bezpiecznie jeździć. Tylko tak naprawdę było to kolejne kłamstwo Mateusza Morawieckiego, który nas oszukał” - powiedziała Augustynowska.

Jej zdaniem, z dokumentów wynika, że zakończenie samych prac przygotowawczych i dokumentacyjnych potrwa do 2022 roku.

Wrocławski oddział GDDKiA ogłosił 17 grudnia 2018 r. przetarg na „Opracowanie Studium Korytarzowego wraz z Analizą Techniczno-Ekonomiczno-Logistyczną rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa”.

W styczniu wpłynęło osiem ofert od wykonawców i komisja przetargowa przystąpiła już do weryfikacji tych propozycji.

Najdroższa jest propozycja firmy Mosty Katowice sp z o. o., która wyceniła swą ofertę na 12 mln 299 tys. zł. Najtańszą propozycję - za 1,7 mln zł złożyła firma WYG International Sp. z o.o. Z Warszawy. Wykonawca przeznaczył na ten cel ponad 4,5 mln zł.

W kwietniu planowane jest podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu, który będzie miał na opracowanie analizy i projektu dziewięć miesięcy.

W ramach opracowania analizowane są trzy warianty rozbudowy dolnośląskiego odcinka A4. Pierwszy wariant to jest budowa niezależnej jezdni wzdłuż obecnego korytarza autostrady A4 i po wybudowaniu tej jezdni "przerzucenie" na nią ruchu i budowa drugiej nitki autostrady.

Drugi z wariantów przewiduje budowę całkowicie nowego korytarza A4 od węzła Wrocław Wschód aż do nowopowstałej drogi S3 w rejonie węzła Legnica Południe. Trzeci wariat to nowy korytarz autostrady od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa.

Szacuje się, że budowa lub przebudowa A4 potrwa co najmniej siedem lat.

Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX wieku. A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad - brakuje na tym fragmencie pasa awaryjnego.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32079,00 $ tona 0,55% 23 cze
 Cynk 2869,00 $ tona 0,99% 23 cze
 Aluminium 2386,00 $ tona 0,46% 23 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.