• <
PZT_980x120_gif_2020

Port w Kłajpedzie stawia na cyfryzację procesów

Strona główna Porty, logistyka Port w Kłajpedzie stawia na cyfryzację procesów
Port w Kłajpedzie stawia na cyfryzację procesów - GospodarkaMorska.pl

mb

10.12.2019 Źródło: własne

Usługi związane z działalnością holowników portowych w Porcie w Kłajpedzie stają się coraz szybsze i uproszczone. Jest to możliwe dzięki zmodernizowanemu systemowi zarządzania informacjami o linii żeglugowej (LUVIS).

Aplikacja umożliwiająca organizację pracy holowniczych statków portowych została utworzona na zlecenie Morskiego Portu Morskiego w Kłajpedzie. Dzięki niej dokumentacja papierowa zostanie zastąpiona formatem elektronicznym, co  umożliwi zoptymalizowanie pracy, oszczędzi czas i wydatki. W Porcie Kłajpeda działalność prowadzą obecnie dwie firmy holownicze - Towmar Baltic UAB i Klasco Towage Assistance AB.

„Rozwijająca się infrastruktura, rosnące obciążenie i prędkość załadunku mocno wpływają na segment usług holowniczych - priorytetem jest szybkość i terminowość świadczonych usług. Do portu przybywają co raz większe statki, a ich zbyt wolna obsługa w porcie generuje niepotrzebne koszty. Pracownikom niejednokrotnie brakuje czasu na wypełnienie papierowych dokumentów. Sprawa dotyczy przede wszystkim dużych jednostek przepływających przez kanał. Wygenerowały one konieczność świadczenia usług holowniczych kilku jednostek w tym samym czasie. Informatyzacja usług portowych i holowniczych to przyszłość. Przyjmowanie dokumentów przy burcie stało się staroświeckie ”- mówi Gediminas Rubys, dyrektor Klasco Towage Assistance AB.

„Cieszymy się, że Zarząd Morskiego Portu Kłajpeda wdrożył ten projekt w życie, ponieważ był to niezbędny krok w kierunku cyfryzacji procesów. Niewątpliwie korzyści płynące z aplikacji mobilnej będą uniwersalne, ponieważ unikniemy długotrwałego tworzenia dokumentów podczas cumowania statku, zwiększymy jakości szybkość przekazywanych informacji drogą cyfrową ”- mówi szef Towmar Baltic UAB, Tomas Zabulionis.

System LUVIS przeznaczony jest do zarządzania procesami linii żeglugowych dużych i małych jednostek w porcie, rejestracji opłat portowych, zarządzania systemami informacji o danych innych instytucji oraz świadczenia usług elektronicznych z zastosowaniem zasady „one-stop”. System ten jest regularnie aktualizowany. Na Litwie został zmodernizowany przez CGI Litwa UAB. Dwie trzecie projektu zostało opłacone przez firmy holownicze działające w porcie. Rozwój informatyzacji systemów operacyjnych w portach to wyzwanie przed którymi stoją zarządcy i operatorzy portowi.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 42,22 $ baryłka  -1,56% 15:55
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2284,40 $ uncja  0,28% 15:53
 Platyna 885,85 $ uncja  -0,39% 15:55
 Srebro 24,11 $ uncja  1,22% 15:55
 Złoto 1893,05 $ uncja  0,37% 15:55
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.