ew
PKP Polskie Linie Kolejowe chcą podpisać umowę na budowę 71-kilometrowego odcinka z Czyżewa do Białegostoku trasy kolejowej Rail Baltica w pierwszym kwartale przyszłego roku - zapowiedział w czwartek prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
"Analizujemy złożone oferty (...) Chcemy w pierwszym kwartale przyszłego roku podpisać umowę. Gdy wykonawca wejdzie na plac budowy, ma 32 miesiące. Oceniamy, że na początku roku 2023 prace zostaną zakończone" - powiedział dziennikarzom szef kolejowej spółki.
Czyżew-Białystok to ostatni przewidziany do modernizacji odcinek trasy kolejowej z Warszawy do Białegostoku, fragment międzynarodowej trasy kolejowej łączącej Polskę i inne kraje UE z państwami nadbałtyckimi. Były już dwa przetargi na ten odcinek, ale w żadnym nie udało się wybrać wykonawcy. W obu przedsiębiorcy proponowali wyższe ceny niż wartość zamówienia.
Międzynarodowa trasa E75 Rail Baltica jest największą inwestycją kolejową w województwie podlaskim. Jak zapowiadały wcześniej PKP PLK, po modernizacji pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny.
W Polsce Rail Baltica to 341 km kolejowej trasy od Warszawy przez Białystok, Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key