ew
W ostatnią środę, 15 kwietnia, do portu w Gdyni przypłynął tankowiec RYSTRAUM z pierwszym transportem oleju napędowego sprowadzonym z zagranicy przez Esppol Trade. Z Gdyni, transportem kolejowym, część produktu zostanie przewieziona do kilku baz na terenie kraju.
- Cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności z powodu panującej epidemii, plany operacyjne ESPPOL Trade są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami. W tym roku chcemy udrożnić wszystkie możliwe kierunki importu paliw. Jest to pierwsza dostawa zrealizowana drogą morską przez naszą firmę. Cała logistyka dostawy została perfekcyjnie przygotowana, za co podziękowania należą się całemu zespołowi ESPPOL Trade sp. z o.o. Jest to ważny krok w rozwoju naszej grupy. Tym samym realizujemy przyjęty plan na rok 2020. W następnych miesiącach należy spodziewać się kolejnych dostaw z wykorzystaniem drogi morskiej – zapewnia Artur Krzyk, Członek Zarządu ESPPOL Trade sp. z o.o.
Spółka Esppol Trade, wchodząca w skład grupy kapitałowej Anwim, została powołana do życia w 2019 r. 22 stycznia 2020 r. otrzymała koncesje na obrót paliwami (OPC) oraz na obrót paliwami z zagranicą (OPZ). Tym samym Esppol Trade od 1 lutego 2020 r. rozpoczął działalność operacyjną w zakresie handlu międzynarodowego paliwami. Podstawowym celem działalności Esppol Trade jest zapewnienie dywersyfikacji oraz poprawa ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw Moya w Polsce.
Właścicielem Esppol Trade jest Anwim. To jedna z największych niezależnych firm sektora paliwowego w Polsce. Anwim to profesjonalne, sprawnie zarządzane i potężne przedsiębiorstwo zajmujące się hurtową sprzedażą oraz transportem paliw na terenie całego kraju. ANWIM S.A. prowadzi także własne stacje benzynowe i jest właścicielem ogólnopolskiej sieci stacji paliw MOYA. W grudniu 2014 nastąpiło połączenie spółek Anwim S.A. oraz Esppol S.A. W jego wyniku całość praw i obowiązków (w tym zawarte przez spółkę Esppol umowy) przeszły na spółkę ANWIM. Jednym z głównych atutów Anwim jest niezawodny system zaopatrzenia, pozwalający na korzystanie z całej infrastruktury logistycznej krajowych dostawców paliw. Zaopatrzenie w połączeniu ze starannie zaplanowaną, nowoczesną strategią umożliwia kompleksową obsługę wszystkich klientów.
Tankowiec RYSTRAUM został zbudowany w 2012 roku. Aktualnie pływa pod banderą Norwegii. Ma 129 m długości i 20 m szerokości.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny