• <
PZT_980x120_gif_2020

Niemcy promują używanie odnawialnej energii przez statki w portach

Strona główna Porty, logistyka Niemcy promują używanie odnawialnej energii przez statki w portach
Niemcy promują używanie odnawialnej energii przez statki w portach - GospodarkaMorska.pl

PMK

17.10.2019 Źródło: własne

Niemiecki rząd zamierza mocniej inwestować w promocję odnawialnej energii, by walczyć z emisjami w swoich portach. Statki odwiedzające te miejsca mają używać czystych źródeł energii z lądu, zamiast spalania paliw kopalnych.

Przedstawiciele kilku regionów w Niemczech spotkali się w Kilonii 10 października i podpisali list intencyjny, w którym wymieniono warunki wykorzystania energii wytwarzanej z lądu w celu zapewnienia czystszego powietrza w miastach portowych.

- Chcemy wnieść znaczący wkład w czystsze powietrze oraz redukcję CO2 i hałasu w miastach portowych wzdłuż Morza Północnego i wybrzeży Bałtyku. Dajemy również portom i armatorom pewność planowania w zakresie rozbudowy obiektów i modernizacji statków – skomentował Peter Altmeier, federalny minister gospodarki i energii.

- Zasilanie brzegowe jako alternatywa dla działających silników okrętowych stanowi namacalny wkład w czystsze powietrze i ochronę klimatu. Odnosi się to do portu w Kilonii i wszystkich innych miast portowych na Morzu Północnym i Bałtyku - powiedział Daniel Günther, minister landu Schleswig-Holstein.

- List intencyjny to pierwszy i ważny krok w kierunku poprawy komercyjnej opłacalności energii z lądu. Obejmuje on obniżenie opłaty unijnej o 20 procent w naszym landzie. Do połowy 2020 roku powinniśmy byli podjąć niezbędne kroki prawne. Oczekuję szybkiego wdrożenia tego, co uzgodniliśmy – dodał.

Wykorzystanie energii lądowej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii może znacznie zmniejszyć emisje ze statków podczas postoju w niemieckich portach morskich. Ponieważ jednak koszty są zbyt wysokie w porównaniu z kosztami zasilania z konwencjonalnych źródeł, obecnie nie ma prawie żadnego popytu na nie ze strony armatorów.

Pakiet środków zawiera obniżkę opłat, a także specjalne opłaty sieciowe dla statków wycieczkowych, promów i kontenerowców. W porównaniu z żeglugą śródlądową statki morskie muszą liczyć się ze znacznie wyższymi kosztami, ponieważ zużywają znacznie więcej energii elektrycznej podczas dłuższego postoju w porcie.

Dodatkowo od przyszłego roku powinien zostać także wprowadzony unijny program dotacji na łączną kwotę 140 mln EUR, aby pomóc państwom i portom w rozbudowie niezbędnej infrastruktury portowej.

Porty morskie w Hamburgu, Kilonii i Rostocku już teraz planują daleko idącą rozbudowę. W maju tego roku Kilonia zainaugurowała swoją pierwszą elektrownię na lądzie dla statków, która umożliwiłaby portowi zaopatrzenie ponad połowy statków zacumowanych w porcie.

W osobnych oświadczeniach niemieckie towarzystwa wycieczkowe TUI Cruises i AIDA Cruises z zadowoleniem przyjęły najnowszy rządowy program motywacyjny dotyczący energii wytwarzanej z lądu. Mówi się, że program jest zgodny ze strategiami obu linii wycieczkowych, które mają na celu zmniejszenie emisji podczas rejsów.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 40,69 $ baryłka  0,00% 23:55
 Cyna 17350,00 $ tona 0,76% 29 wrz
 Cynk 2418,00 $ tona 1,00% 29 wrz
 Aluminium 1746,00 $ tona 0,52% 29 wrz
 Pallad 2329,00 $ uncja  -0,19% 00:30
 Platyna 906,80 $ uncja  -0,08% 00:58
 Srebro 23,95 $ uncja  0,13% 00:58
 Złoto 1911,65 $ uncja  -0,00% 00:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.