PMK
Japoński Nippon Yusen Kaisha (NYK) złożył zamówienie na największy na świecie samochodowiec (PCTC) napędzany LNG. Położenie stępki pod tę jednostkę odbyło się 20 września w japońskiej stoczni Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding.
Statek ma zostać dostarczony w 2020 roku i będzie miał 199,95 metrów długości oraz 38 metrów szerokości. By zwiększyć pojemność ładunkową, która została ograniczona instalacją zbiorników paliwa LNG, wdrożonych zostanie kilka konstrukcji maksymalizujących przestrzeń ładunkową. Statek będzie mógł dzięki temu zabrać na pokład około 7 000 jednostek.
Przy wsparciu japońskiego Ministerstwa Środowiska i Ministerstwa Lądu, Infrastruktury, Transportu i Turystyki, statek zostanie wyposażony w technologię dalszego obniżenia emisji CO2, która zostanie zweryfikowana w czasie próbnego rejsu.
Jak wyjaśniono, statek będzie o około 40% bardziej energooszczędny, przekraczając wymogi EEDI fazy 3 Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), które zaczną obowiązywać w 2025 roku. Oczekuje się, że statek dodatkowo zmniejszy emisje tlenku siarki (SOx) o około 99 % i tlenków azotu (NOx) o około 86% w porównaniu do konwencjonalnych jednostek napędzanych ciężkim paliwem.
W ciągu ostatnich kilku lat NYK konsekwentnie dąży do wykorzystania LNG jako paliwa napędowego. W 2016 roku armator zbudował pierwszego na świecie samochodowca napędzanego LNG, który wszedł do eksploatacji w 2017 roku.
W ubiegłym roku grupa zaczęła emitować zielone obligacje w celu finansowania statków napędzanych LNG i bunkierek LNG.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania