PMK
Globalne ocieplenie umożliwiło utworzenie nowych szlaków żeglugowych, co dało impuls Islandii do budowy portu na skraju koła podbiegunowego.
Niemiecka firma Bremenports GmbH zawarła umowę na budowę głębokowodnego portu wraz z islandzkimi partnerami. Bremenports będzie początkowo posiadał dwie trzecie wspólnego przedsiębiorstwa, podczas gdy islandzka firma inżynierska Efla będzie kontrolować około jednej czwartej. Reszta będzie współwłasnością dwóch islandzkich gmin.
Statki zatrzymujące się w nowym islandzkim porcie na północnym krańcu wyspy znacznie skrócą sobie czas podróży. - Jeśli szlak arktyczny między Azją a USA stanie się żeglowny przez cały rok, czas podróży między tymi kontynentami zostanie skrócony o ponad dwa tygodnie - powiedziało w oświadczeniu Bremenports.
Port przewiduje również, że stanie się hubem eksportowym dla towarów grenlandzkich, jak i produkowanego na Islandii wodoru. Budowa portu zajmie od 3 do 5 lat.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął