PMK
Fiński armator Finnlines, wsparty dobrymi wynikami finansowymi w drugim kwartale, potwierdził, że zamierza zamówić kilka ekologicznych jednostek.
- Zamierzamy zamówić dwa statki ropax klasy Superstar, aby wzmocnić naszą dobrze rozwijającą się działalność promową - powiedział Emanuele Grimaldi, prezes i dyrektor generalny firmy.
- Statki te będą najlepszymi i najbardziej przyjaznymi dla środowiska jednostkami w swojej kategorii, zdolnymi przewozić prawie 1000 pasażerów - dodał.
Nowe zamówienie będzie zgodne z ostatnimi inwestycjami armatora w wysokości 500 mln euro w trzy nowe statki typu ro-ro klasy lodowej.
Wraz z nadchodzącym zamówieniem na dwa statki klasy Superstar, Finnlines zamierza zapewnić, że pozostanie „prekursorem zrównoważonego rozwoju zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym w obrębie Morza Bałtyckiego. ”
Zgodnie ze swoją strategią firma dokonała szeregu inwestycji w istniejącą flotę, zarówno w zakresie ochrony środowiska, jak i zdolności produkcyjnych.
- Zainwestowaliśmy w technologię ograniczania emisji obejmującą prawie wszystkie nasze statki, a także wydłużyliśmy sześć naszych jednostek, aby skorzystać z korzyści skali. Inne wysiłki na rzecz zmniejszenia zużycia energii i emisji obejmują planowanie harmonogramu, optymalizację trasy, prędkości i obciążenia naszych statków - powiedział Grimaldi.
W okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2019 roku Finnlines odnotował zysk w wysokości 30,4 mln euro, w porównaniu do 25,8 mln euro w analogicznym okresie rok wcześniej. Był to najlepszy w historii wynik firmy w drugim kwartale.
Przychody armatora z kolei wyniosły 157,9 mln euro w tym okresie, o 2 procent więcej w porównaniu do 154,3 mln euro odnotowanych w ubiegłym roku.
Finnlines jest częścią włoskiej grupy Grimaldi, która posiada flotę ponad 120 statków i obsługuje ponad 120 portów w 50 krajach.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?