PMK
Stocznię Meyer Werft w niemieckim Papenburgu opuścił wycieczkowiec AIDAnova, pierwsza taka jednostka napędzana paliwem LNG. Ceremonia wodowania trwała aż 2 godziny i odbyła się 21 sierpnia.
Statek o tonażu 180 tys. ton przejdzie teraz prace wykończeniowe, w tym umieszczeniu masztu i okładziny lejowej. Dodatkowo jednostka przejdzie dodatkowe testy z paliwem LNG.
W swój dziewiczy rejs AIDAnova wyruszy w grudniu 2018 roku w kierunku Wysp Kanaryjskich. Najpierw jednak jednostka zawinie do Hamburga po pasażerów. Tych na jednostce zmieści się maksymalnie 6600.
IDAnova budowana jest głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatnym oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
http://www.gospodarkamorska.pl/MW,Sluzby-Morskie/brytyjka-wypadla-ze-statku-zostala-uratowana-po-10-godzinach-spedzonych-w-wodzie-.html
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu