PMK
Tuż po oddaniu do służby w zeszłym miesiącu, gazowiec LNG Eduard Toll armatora Teekay przebył swój pierwszy rejs z rosyjskiego terminalu Sabetta do francuskiego Montoir przez Szlak Arktyczny.
Rejs był ważnym wydarzeniem dla żeglugi w Arktyce, ponieważ po raz pierwszy statek dokonał niezależnego rejsu, bez wsparcia lodołamacza, o tej porze roku. Załoga statku uchwyciła timelapse z tej podróży.
Eduard Toll jest czwartym z 15 tankowców LNG budowanych dla rosyjskiego projektu Jamał LNG o wartości 27 miliardów dolarów i pierwszego z sześciu należących do Teekay, które zostały zlecone w celu obsługi projektu.
- To był znaczący kamień milowy dla żeglugi w Arktyce, ponieważ po raz pierwszy statek żeglugowy wykonał niezależne przejście, bez wsparcia lodołamacza, o tej porze roku - powiedział Teekay w komunikacie prasowym wydanym w tym tygodniu.
- Pomyślna pierwsza żegluga tą trasą to dopiero początek. Eduard Toll, a w przyszłości też inne nasze tankowce, będą regularnie pływać do terminalu Jamał LNG - powiedział Mark Kremin, prezes i dyrektor generalny Teekay Gas Group Ltd.
Więcej zdjęć z historycznej podróży tankowca można zobaczyć tutaj.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania