• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Zobacz, jak wygladają największe suwnice w Ameryce Łacińskiej

10.09.2015 10:56 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zobacz, jak wygladają największe suwnice w Ameryce Łacińskiej
Zobacz, jak wygladają największe suwnice w Ameryce Łacińskiej - GospodarkaMorska.pl

Cztery nowe gigantyczne suwnice tzw. super post-panamaxy przypłynęły do Międzynarodowego Terminalu Manzanillo (Manzanillo International Terminal - MIT). Są one największe w Ameryce Łacińskiej. Będą pracować w panamskim porcie w prowincji Colón.

Rozładunek nowego sprzętu nadzorował sam prezydent Panamy, Juan Carlos Varela, w towarzystwie szefa Urzędu Morskiego Panamy, dyrektora MIT oraz pracowników portu.

- MIT jest przykładem udanej prywatyzacji i jednym z najważniejszych gospodarczo i logistycznie ośrodków Panamy. Przybycie tych żurawi i trwająca rozbudowa portu są ważne nie tylko dla prowincji Colon, ale są kluczem do konsolidacji Panamy, jako centrum logistycznego - powiedział prezydent Varela.

Po uruchomieniu nowych dźwigów, co ma nastąpić w październiku 2015 roku, Międzynarodowy Terminal Manzanillo będzie posiadał w sumie 11 suwnic typu post-panamax oraz 8 typu super post-panamax.

Polskie porty również mają się czym chwalić. Przykładowo w czerwcu tego roku zainaugurowano nowe suwnice w BCT Gdynia, które cechuje zasięg wielkości 48 metrów, licząc od nabrzeża do burty statku. Umożliwi to BCT obsługę statków o 19 rzędach kontenerów na pokładzie. Co oznacza, że gdyński port jest gotowy do przeładunku kontenerowców o wielkości do 14 tys. TEU. Łącznie BCT w Gdyni posiada 6 suwnic nabrzeżowych: 2 x 13 rzędów; 2 x 17 rzędów; 2 x 19 rzędów. Z kolei DCT Gdańsk jest w posiadaniu 6 suwnic nabrzeżowych typu post-Panamax.

Dodajmy, że dźwigi typu post-panamax są w stanie rozładować statki o maksymalnej szerokości równowartej 18 kontenerów, które pływają po kanale panamskim. Z kolei suwnice typu super post-panamax są obecnie największymi urządzeniami rozładunkowymi,  które mogą obsłużyć jednostki o szerokości stanowiącej równowartość 22 lub więcej kontenerów. Nowoczesny żuraw jest w stanie wydobyć ze statku dwa kontenery o długości 6,1 m naraz. Udźwig suwnicy tego typu wynosi 65 ton, choć niektóre z nich mają udźwig nawet do 120 ton, umożliwiając podnoszenie czterech kontenerów o długości 6,1 m lub dwóch o długości 12 m w tym samym czasie. Super post-panamaxy ważą między 1600 a 2000 ton.

Bollore Logistics
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.