pc/MGMiŻŚ
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w grudniu 2017 r. ogłosiło przetarg na wykonanie opracowania pn. Analiza sektora transportu wodnego śródlądowego w zakresie wynikającym z modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz Drogi Wodnej rzeki Wisły.
Wyniki analizy transportowej ułatwią prognozowanie wielkości i struktury ładunków dla transportu wodnego śródlądowego oraz będą pomocne we wskazaniu optymalnej lokalizacji przyszłych terminali towarowych i innej infrastruktury istotnej dla rozwoju sektora żeglugi śródlądowej w Polsce. Dane zgromadzone podczas badania wykorzystane zostaną w części gospodarczej programów rozwoju dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, a także zasilą analizę kosztów i korzyści, która będzie elementem całego programu dla rozwoju śródlądowych dróg wodnych.
Termin składania ofert w postępowaniu przetargowym to 31 stycznia 2018 r. do godziny 12.00.
Ogłoszenie znajduje się tutaj.
Pod koniec ubiegłego roku natomiast Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. ogłosił przetarg pn. „Wykonanie studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych:
– E-40 dla rzeki Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy,
– E-40 od Warszawy do granicy Polska- Białoruś (Brześć),
– E-70 na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego (Elbląg)”.
Przedmiotem tego zamówienia jest opracowanie koncepcji i studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania drogi wodnej dolnej Wisły wraz z drogami wodnymi funkcjonalnie powiązanymi (Warszawa-Brześć oraz Wisła-Zalew Wiślany). Uzyskane dane będą wykorzystane do opracowania programu modernizacji drogi wodnej rzeki Wisły.
Termin składania ofert w postępowaniu przetargowym to 8 lutego 2018 r., do godz. 11.00.
Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. Można zapoznać się z nim tutaj.
Analiza transportowa i studium drogi wodnej rzeki Wisły są kolejnymi ważnymi etapami prac nad programami rozwoju śródlądowych dróg wodnych.
Prace nad hydrotechnicznymi komponentami programu rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz konsultacje społeczne w tym zakresie z samorządami terytorialnymi są prowadzone przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj.
Za koordynację całego procesu i przygotowanie programów – na podstawie przepisów nowej ustawy Prawo Wodne – odpowiada minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju