pc
Polski sektor żeglugi śródlądowej przeżywał swój okres świetności niemal pół wieku temu. Kolejnych kilka dekad to natomiast czas zaniedbania i braku inwestycji. Branża ta nie jest jednak gospodarczym przeżytkiem, o czym świadczy prężne jej funkcjonowanie na zachodzie Europy, a nawet tuż za naszą wschodnią granicą.
Czy stać nas na renesans transportu rzecznego w Polsce? Jaki udział mogłoby mieć w nim Pomorze? Jakimi aktywami dysponujemy i jak można byłoby je wykorzystać? Prof. dr hab., kpt. ż.w. Zbigniew Burciu z Akademii Morskiej w Gdyni odpowiada na te pytania w wywiadzie opublikowanym w Pomorskim Przeglądzie Gospodarczym.
Wywiad można przeczytać tutaj.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej