PMK
Mimo spadku światowego zapotrzebowania na przewóz ropy tankowcami VLCC oraz Suezmax (o 4,6 proc.), eksport ropy wzrósł w dwóch regionach: na Morzu Północnym oraz w Zatoce Meksykańskiej.
Ogółem flota tankowców VLCC i Seuzmax przewiozły 2,5 bln ton ropy w pierwszym kwartale, 5,42 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. Ponad 50 proc. eksportu tego surowca pochodziło z Zatoki Perskiej, choć ogółem był on niższy o 14 proc.
Lepiej szło eksporterom z Morza Północnego oraz Zatoki Meksykańskiej. Szczególnie z tego pierwszego regionu wypłynęła rekordowa w historii ilość ropy – 158 mld ton, o 14 proc. więcej niż kwartał temu.
- Ogółem sytuacja na rynku VLCC i Suezmaxów jest trudna, w szczególności dla największych eksporterów z Zatoki Perskiej. Dziurę na rynku starają jednak zapełnić mniejsi producenci ropy - powiedział William Bennett, starszy analityk z VesselsValue.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Problemy techniczne na Nova Star. Rejs do Szwecji przerwany
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu