• <
PZT_1100x200_gif_2020

Wyspa Sobieszewska. Robotnicy na rzece, budowa mostu ruszyła na dobre

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wyspa Sobieszewska. Robotnicy na rzece, budowa mostu ruszyła na dobre
Wyspa Sobieszewska. Robotnicy na rzece, budowa mostu ruszyła na dobre - GospodarkaMorska.pl

Kamila Grzenkowska/www.gdansk.pl

01.02.2017 Źródło: własne

Po badaniu dna rzeki i rozbiórce opuszczonych budynków gospodarczych przyszedł czas na pierwsze prace budowlane. W minionym tygodniu na Martwej Wiśle rozpoczęto umacnianie brzegów.

Mieszkańcy wyspy od dłuższego czasu wyczekiwali już robotników, którzy będą właśnie tutaj budować kolejny gdański most. W ostatnich tygodniach prowadzono różnorakie prace przygotowawcze, a kilka dni temu na rzece pojawiły się barki, na których ustawiono ciężki sprzęt. Tym samym rozpoczęto prace związane ze wzmacnianiem brzegów Martwej Wisły. Potrwają one co najmniej dwa tygodnie.

– Od strony Gminy Pruszcz Gdański wykonawca robót przystąpił do wykonywania ścianki szczelnej. Wibromłot, czyli urządzenie służące do pogrążania ścianek szczelnych, ustawiony został na zacumowanych przy nabrzeżu barkach – mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.

Po umocnieniu nabrzeży rozpoczną się prace palowe, a więc posadowienie fundamentów pod przyszły wiadukt.

W zeszłym tygodniu zakończyły się rozbiórki opuszczonych budynków gospodarczych, które znajdowały się na terenie planowanej inwestycji.

W ich miejscu przebiegać będzie nowy układ drogowy. Jego budowa rozpocznie się jeszcze w lutym br. Jak zapewnia wykonawca, najbardziej uciążliwe etapy budowy, a więc te, które wymuszać będą m.in. zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu, zostaną wykonane jeszcze przed wakacjami.

Równolegle do prac wykonywanych na rzece, wytwarzana będzie konstrukcja stalowa obiektu. Jej elementy powinny pojawić się na nabrzeżu w miesiącach letnich. Zostaną zmontowane na miejscu.

Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch nie tylko kierowcom, ale i licznym żeglarzom.

Długość samego obiektu wynosić będzie 173 metry, a ze skrzydłami – 181,5 m.

Wszelkie łodzie i łódki bez problemu będą się mijać przy obiekcie – światło poziome przęsła żeglownego, z uwzględnieniem prowadnic, wynosić będzie 50 metrów, natomiast światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania: 4 metry ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 metrów ponad poziom wody średniej.

Czas otwierania obu przęseł to 120 sekund.

Poza wiaduktem i nową, prawie 1-kilometrową drogą, powstanie budynek służący do obsługi mostu. Zaplanowano też m.in. przebudowę skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej-Turystycznej i Drogi Wojewódzkiej 501 oraz przebudowę skrzyżowania ulic Sobieszewskiej-Łąkowej-Piaskowej.

Budowa mostu ma służyć czterem celom. Przede wszystkim poprawić jakość życia mieszkańców województwa, miasta i gminy. Poza tym powinna przyczynić się do rozwoju turystyki oraz usług na terenie Wyspy Sobieszewskiej. Ma ona też usprawnić komunikację między lądem a wyspą, a także zapewnić sprawną organizację w 2023 r. Światowego Zjazdu Skautów Jamboree, o którą walczy obecnie Gdańsk.

Zwycięzcą przetargu na budowę tego mostu zostało konsorcjum firm: lider – Metrostav a.s., partner – Vistal Gdynia S.A. oraz partner – Vistal Infrastructure Sp. z o.o. Koszt inwestycji to 57 112 606,97 zł.

Budowa mostu powinna zakończyć się w 2017 r. Na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowano procedurę odbiorową inwestycji.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32425,00 $ tona 0,09% 5 maj
 Cynk 2935,00 $ tona -0,81% 5 maj
 Aluminium 2446,00 $ tona 0,49% 5 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.