oprac. MN
Unia Europejska jest na drodze do zrealizowania celu udziału odnawialnych źródeł energii w unijnym miksie energii na rok 2020 – tak wynika z inforamcji od Komisji Europejskiej, na które powołał się Reuters.
Zgodnie z celami unijnego pakietu klimatyczno-energetycznego, udział OZE w finalnej konsumpcji energii do 2020 r. w Unii Europejskiej powinien wzrosnąć do 20 proc. Przy czym dla każdego kraju wyznaczono indywidualne cele. Dla Polski cel to 15 proc.
Bruksela informuje, że w 2015 r. osiągnięto udział OZE w unijnym miksie energii na poziomie 16,4 proc., a dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii Unia Europejska miała zmniejszyć w tym samym roku koszty związane z importem paliw kopalnych aż o 16 mld euro.
Reuters powołuje się na raport przygotowany przez Komisję Europejską, z którego ma wynikać, że w tyle w realizacji krajowego celu OZE na rok 2020 są Wielka Brytania, Irlandia i Luksemburg. KE dodaje, że zwiększyć wysiłki w tym zakresie powinny również Francja i Holandia.
W przeciwieństwie do obligatoryjnych celów, które Unia Europejska wyznaczyła na rok 2020 dla wszystkich krajów UE, cel udziału OZE w unijnym miksie energii na rok 2030 ma być obowiązkowy tylko na poziomie unijnym i wynosi 27 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych