Dużo dzieje się wokół zbudowanego w Gdańskiej Stoczni Remontowej promu Samso. Zwodowana w lutym jednostka już zdążyła zmienić nazwę dwa razy. Ostatecznie jednostka powróci do pierwotnej nazwy – Samso.
Samso swoją starą-nową nazwę zawdzięcza gminie, która zamówiła jego budowę w Remontowej. Wcześniej statek, mimo protestów mieszkańców tej wyspy, został przemianowany na Prinsesse Isabella.
Samso to nowoczesny prom o długości 100 m i szerokości 19 m. Jednorazowo zabiera na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. Projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Firma Fuo Rumia dostarczyła kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster zaś system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, wreszcie spółka Famos – kompletne wyposażenie wnętrz statku. Wszystkie te firmy należą także do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA
Strajki w brytyjskich portach. Liverpool następny w kolejce
Dwa kolejne statki z produktami rolnymi wypłynęły z ukraińskich portów
Kuba. Ugaszono pożar w porcie Matanzas
Nowe rozwiązanie dla małych i średnich portów od SeaData Gdynia
Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek
Cieśnina Tajwańska: czy Chiny zagrażają światowemu transportowi morskiemu?