Długi na 229 metrów i szeroki na ponad 32 metry grecki masowiec Diamantina o nośności 82 139 ton zawinął do portu w Szczecinie. Jest to kolejny duży masowiec, jakie w ostatnim czasie były w szczecińskim porcie.
Diamantina to jeden z większych statków, jakie wpłynęły do szczecińskiego portu. Jednostka została zbudowana w 2009 roku. Pływa pod banderą grecką. Zaliczana jest do kamsarmaksów, a więc jednostek, których maksymalne wymiary umożliwiają zawinięcie do portu Kamsar w Gwinei.
Statek przywiózł do Szczecina blisko 23 tys. ton śruty sojowej. Cumuje na Półwyspie Ewa przy nabrzeżu Słowackim.
Warto dodać, że pogłębienie 68 km toru wodnego Szczecin -Świnoujście, ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju szczecińskiego portu. Dzięki poprawie warunków nawigacyjnych, do szczecińskiego portu przywożonych będzie więcej towarów. Obecne ograniczenia, co do dopuszczalnych głębokości, dotknęły także Diamantiny. Jej maksymalne zanurzenie wynosi 14,4 m, jednak w Szczecinie wyniosło ono ok. 7,5 m. Statek zawijając do innych portów, pozostawił w nich część ładunku, który w całości mógłby trafić do Szczecina. (Monika Woźniak-Lewandowska)
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej