PMK
Porty z Korei Południowej obsłużyły w zeszłym roku łącznie 1,57 mld ton towaru, o 4,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Porty w Busan, Gwangyang i Incheon zanotowały następujący wzrost wolumenów: o 10,5 procent, 3,1 procent i 2,4 procent. Te wyniki napędzał głównie eksport pojazdów i import węgla, ale wzrosły też przeładunki różnej maszynerii. Wzrosty w tych grupach towarowych wyniosły kolejno 14,4 proc., 11,6 proc. i 8,3 proc. Spadła za to liczba przeładowanego piasku oraz stali (o 35,9 i 12,8 proc.).
Przeładunki kontenerów w głównych portach tego kraju wzrosły o 5,4 proc., do 274,2 mln TEU. Port w Busan sam przeładował 400,5 mln ton ładunków, dalej znalazł się port Gwangyang (291,8 mln ton) i port Ulsan (202,3 mln ton).
-----
Port w Busan był pierwszym portem międzynarodowym w Korei Południowej. Port ten obsługuje prawie 40% całkowitego wolumenu ładunków morskich, 80% ładunków kontenerowych i 42% krajowej produkcji rybnej. Port obsługuje prawie 130 statków na co dzień.
W 2016 roku łączna ilość ładunków wyładowanych i załadowanych wyniosła 19,7 mln TEU. Najbardziej dominującym kontenerowym ładunkiem obsługiwanym przez Port w Busan są wyroby tekstylne (82 miliony ton w 2007 roku). Inne duże ładunki obejmowały: elektronikę (19,2 miliona ton), tworzywa sztuczne i kauczuk (17,5 miliona ton), stal (10,7 miliona ton), produkty chemiczne (10,5 miliona ton), przetwory spożywcze (9,4 miliona ton ), produkty naftowe (7,9 mln ton), produkty niemetaliczne (6,2 mln ton), samochody i części samochodowe (5,6 mln ton), produkty zwierzęce i warzywne (4,6 mln ton), drewno i towary z drewna (3 mln ton).
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk