PMK
Auto Energy, nowy samochodowiec (PCTC) armatora United European Car Carriers (UECC), został zaprezentowany w niemieckim procie Bremerhaven. Jest to największa tego typu jednostka o napędzie LNG.
Jest to statek typu dual-fuel, co oznacza, że oprócz LNG może być też napędzany tradycyjnym paliwem. Jednostka spełnia wszystkie regulacje nałożone przez dyrektywę siarkową.
Auto Energy charakteryzuje się długością 181 metrów, szerokością 30 metrów i ładownością na 4 tys. samochodów. Jednostka została zwodowana w zeszłym roku w chińskiej stoczni Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS). Później do floty UECC dołączył także jej siostrzany statek Auto Eco.
Obie jednostki już niedługo trafią do służby i będą pływały na szlakach wewnątrz-europejskich. Połączą porty Southampton, Zeebrugge, Bremerhaven, Malmo, Hanko, St. Petersburg oraz polską Gdynię.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych