PMK
Grecja utrzymała się na pozycji lidera pod względem wartości floty, która wśród 10 największych krajowych armatorów wyniosła łącznie 516 mld dolarów.
Flota Grecji warta jest prawie 100 mld dolarów, a zaraz za nią znajdują się floty Japonii i Chin, z wartością kolejno 89 i 84 mln dolarów.
Wśród greckich statków najwięcej warte są tankowce (36 mld dolarów), dalej masowce (35,75 mld dolarów) i gazowce LNG (13,5 mln dolarów). Ogółem greckie statki stanowią aż 20 proc. rynku.
W chwili obecnej Grecja znajduje się na szczycie listy największych krajowych armatorów, następna jest Japonia, a za nią Chiny. Dalej znajdziemy Singapur na czwartym miejscu, USA na piątym miejscu, a następnie Danię i Niemcy.
- Masowce wypadły bardzo dobrze w zeszłym roku, mimo kiepskiego I kwartału. Trzej najwięksi właściciele tych jednostek: Grecja, Japonia i Chiny powiększyły ich flotę o jednostki warte 4 mld dolarów. Duży wpływ na to miały akwizycje masowców od zasłużonych armatorów - komentują eksperci z VesselsValue.com.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej