oprac. MN
Vard Holdings Limited (VARD), spółka będąca jednych ze światowych liderów w projektowaniu i budowie specjalistycznych statków morskich zdobyła kolejny kontrakt na budowę jednostek typu Module Carrier Vessels. Wykona je dla przedsiębiorstwa Kazmortransflot (KMTF).
Jednostki projektu VARD 9 28 (ich długość to 113m, a szerokość 22m), budowane będą w Vard Baila w Rumunii. Planowane zakończenie budowy to trzeci kwartał 2017 roku dla pierwszej z jednostek i pierwszy kwartał 2018 roku dla ostatniej. Ciężarowce te eksploatowane będą na Morzu Kaspijskim.
Kilka miesięcy wcześniej norweska spółka pozyskała kontrakt na piętnaście statków tego samego typu dla Tengizchevroil (TCO), producenta ropy w Kazachstanie.
Większościowym udziałowcem spółki VARD jest włoska grupa Fincantieri.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania