pc
Rozwinięcie intermodalnych centrów logistycznych na obszarze Trans Tritia, zdolność żeglugowa pomiędzy rzekami Orda i Váh oraz transport kolejowy pomiędzy Katowicami a Ostrawą, Opolem a Ostrawą oraz Ostrawą a Żyliną. To rezultaty projektu Trans Tritia realizowanego obecnie przez Górnośląską Agencję Przedsiębiorczości i Rozwoju. Działania w tym zakresie planowane są do 31 sierpnia 2020 r.
– Głównym celem projektu jest poprawa przepływu informacji, zorientowana na wspólne planowanie i koordynację działań między władzami regionalnymi, dysponentami sieci transportowych i zainteresowanymi podmiotami transportu towarowego oraz operatorami centrów i terminali logistycznych – poinformowała GAPR.
Projekt ma pomóc w identyfikacji barier w rozwoju transportu towarowego na obszarze Trans Tritia, czyli województwa śląskiego, województwa opolskiego, Kraju Morawsko-Śląskiego oraz Samorządowego Kraju Żylińskiego, oraz w identyfikacji potencjału regionów w obszarze transportu towarowego.
W ramach projektu Trans Tritia odbywają się: konferencje, warsztaty zorientowane na podniesienie świadomości decydentów oraz seminaria eksperckie w obszarze transportu drogowego, kolejowego i wodnego. Utworzono także wspólny PL-CZ-SK komitet sterujący, jako gremium mające za zadanie ukierunkować ustalenia projektu. Prowadzona jest także jego promocja.
Rezultatami projektu są „strategie i akcje mające na celu rozwinięcie przyjaznego dla środowiska transportu intermodalnego pomiędzy krajami i regionami współpracującymi”’ – podała GAPR.
Budżet projektu: 1.348.090 €
Budżet zapewniony przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 1.148.876 €
Czas realizacji projektu: 1.09.2017-31.08.2020 r.
Więcej informacji tutaj.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny