PMK
Pojemność składowania kontenerów w Rail Distribution Centre (RDC) w Rotterdamie jest już wykorzystana do granic możliwości. Dlatego zostało wstrzymane wysyłanie kontenerów z Busto Arsizio i Novara w północnych Włoszech. To główne centra Mediolanu.
Powodem tych kłopotów jest zamknięcie 12 sierpnia dwutorowej linii kolejowej biegnącej Doliną Renu. Do tego porty w Rotterdamie i Antwerpii wciąż borykają się z opóźnieniami w wydawaniu kontenerów, które trwają nawet 72 godzin.
Rzecznik prasowy KNV, holenderskiego zrzeszenia przewoźników kolejowych, stwierdził, że kontenery są blokowane w Rotterdamie z powodu wyższych opłat i dłuższego czasu transportu innymi sposobami: drogami, koleją lub rzekami i kanałami.
Zamknięcie części korytarza transportowego Ren – Alpy ma potrwać prawdopodobnie do 7 października. To główna trasa wiodąca z północy na południe Europy, Powodem są opóźnienia w budowie tunelu mieście Rastatt, gdzie niespodziewane osunięcie skarpy spowodowało zerwanie dwutorowej trasy w Dolinie Renu na długości ok. 150 metrów.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek