PMK
Pojemność składowania kontenerów w Rail Distribution Centre (RDC) w Rotterdamie jest już wykorzystana do granic możliwości. Dlatego zostało wstrzymane wysyłanie kontenerów z Busto Arsizio i Novara w północnych Włoszech. To główne centra Mediolanu.
Powodem tych kłopotów jest zamknięcie 12 sierpnia dwutorowej linii kolejowej biegnącej Doliną Renu. Do tego porty w Rotterdamie i Antwerpii wciąż borykają się z opóźnieniami w wydawaniu kontenerów, które trwają nawet 72 godzin.
Rzecznik prasowy KNV, holenderskiego zrzeszenia przewoźników kolejowych, stwierdził, że kontenery są blokowane w Rotterdamie z powodu wyższych opłat i dłuższego czasu transportu innymi sposobami: drogami, koleją lub rzekami i kanałami.
Zamknięcie części korytarza transportowego Ren – Alpy ma potrwać prawdopodobnie do 7 października. To główna trasa wiodąca z północy na południe Europy, Powodem są opóźnienia w budowie tunelu mieście Rastatt, gdzie niespodziewane osunięcie skarpy spowodowało zerwanie dwutorowej trasy w Dolinie Renu na długości ok. 150 metrów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej