mk
Jestem usatysfakcjonowana wielkością kontraktacji projektów kolejowych - powiedziała premier Beata Szydło podczas czwartkowej konferencji prasowej z udziałem ministrów infrastruktury i energii.
Jak podkreśliła premier Beata Szydło na konferencji prasowej po spotkaniu z ministrami - szefem MIB Andrzejem Adamczykiem i ministrem energii Krzysztofem Tchórzewskim, kolejnym ważnym - obok programu Mieszkanie plus - priorytetem dla ministra Adamczyka są inwestycje kolejowe.
"W ubiegłym roku wielokrotnie spotykaliśmy się z takimi głosami, że zbyt mało dzieje się z kolejami, że zbyt mało zrealizowanych jest inwestycji" - powiedziała premier.
Podkreśliła, że po czwartkowej rozmowie z szefem MIB może powiedzieć: "jestem usatysfakcjonowana wielkością zaawansowanych w tej chwili kontraktacji projektów kolejowych". Dodała, że konieczny jest bardzo silny monitoring i nadzór ministerstwa nad tym, żeby te projekty zostały zrealizowane.
"Mamy doświadczenie z poprzednich lat, z poprzednich rządów, kiedy praktycznie rzecz biorąc pieniądze w polskie inwestycje na kolejach nie zostały realizowane" - powiedziała szefowa rządu. Jej zdaniem wynikało to z różnych powodów. "My stawiamy sobie takie cele, że te wszystkie środki, które zostały przeznaczone w tej perspektywie finansowej na inwestycje kolejowe, będą zrealizowane" - zadeklarowała.
Szydło wskazała, że kolejnym priorytetem ministra Adamczyka jest realizacja tych inwestycji drogowych, które już zostały rozpoczęte. Przypomniała, że chodzi o dwa duże projekty: Via Carpathia oraz Via Baltica.
Ważne - jak podkreśliła - będą też inne projekty, które Polska realizuje w ramach Grupy Wyszehradzkiej. Dodała, że chodzi o realizację programu autostradowego, dróg lokalnych i dróg, które ważne są dla poszczególnych regionów naszego kraju.
"Ten program inwestycji drogowych zostanie niebawem również znowelizowany przez rząd. Rząd przyjmie stosowaną uchwałę" - podsumowała premier.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody