• <
ATC_CARGO_TOP

Stena Line poszukuje portu alternatywnego dla Varberga

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Stena Line poszukuje portu alternatywnego dla Varberga
Stena Line poszukuje portu alternatywnego dla Varberga - GospodarkaMorska.pl

pc

Stena Line poważnie zastanawia się nad nowym portem, który będzie mógł stać się alternatywą dla szwedzkiego Varberga, dokąd dziś pływają promy operatora w ramach jednego z należących do niego strategicznych połączeń. Już teraz pojawiają się coraz bardziej konkretne propozycje dotyczące nowego miejsca.

Promy szwedzkiego przewoźnika cumują w Varbergu w ramach obsługi trasy Varberg-Grenaa. Wiele wskazuje na to, że już wkrótce promy do duńskiego miasta Grenaa będą wyruszać z innego szwedzkiego portu. Wszystko przez to, że w miejscu, gdzie znajduje się dziś terminal promowy w Varbergu, władze miasta chcą zbudować nową dzielnicę. W związku z przygotowywanymi przedsięwzięciami deweloperskimi i planami zamknięcia dotychczasowego terminalu, przedstawiciele Stena Line już dziś poszukują portu, który zastąpi Varberg.
 
Jeszcze niedawno Stena Line informowała o toczących się z władzami gminy negocjacjach. Podnoszony był m.in. pomysł budowy terminala w nowym miejscu. Wiele wskazuje jednak na to, że coraz bardziej prawdopodobną opcją będzie przeniesienia operacji do zupełnie innego szwedzkiego portu.
 
– Byliśmy w Varbergu przez wiele lat i konieczność rozpoczęcia procesu poszukiwania alternatywnego portu uważamy za smutną – przyznał Tony Michaelsen ze Stena Line.
 
Uwzględniając plany gminy dotyczące startu nowego projektu, Stena Line będzie musiała zakończyć żeglugę z obecnego terminala już w 2019 r. Stanie się to prawdopodobnie w III kwartale. Jedną z opcji, jaka pojawiła się kolejny raz w kontekście dyskusji na temat portu, który mógłby zastąpić Varberg, jest HallandsHamnar w Halmstad. Z władzami tego portu podpisany został już list intencyjny, który ma się przyczynić do tego, że obie strony zaczną teraz dyskutować o konkretach ewentualnej współpracy. Jednocześnie Stena Line poinformowała, że wciąż nie wyklucza wzięcia pod uwagę innych scenariuszy.

Stena Line przypomniała, że realizowane pomiędzy wspomnianymi portami połączenie promowe pomiędzy Danią a Szwecją ma dla armatora strategiczne znaczenie. Każdego roku korzysta z niego 170 tysięcy pasażerów, przewożonych jest też 45 tysięcy pojazdów osobowych oraz tyle samo pojazdów ciężarowych.
 
Stena Line pływa na trasie Varberg-Grenaa zbudowaną w 1986 r. jednostką Stena Nautica, która ma 135 metrów długości, a na pokład może zabrać 900 pasażerów oraz 324 pojazdy osobowe.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31902,00 $ tona 2,04% 22 cze
 Cynk 2841,00 $ tona 0,32% 22 cze
 Aluminium 2375,00 $ tona 0,93% 22 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.