PMK
Szlaki transpacyficzne zaliczą 8 proc. wzrost w przewiezionych towarach już do lipca tego roku – przewidują eksperci Alphaliner.
Do tej pory armatorzy wprowadzili dwie nowe usługi na tym szlaku. Ogólna przepustowość zarówno dla zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych, jak i dla wschodniego wybrzeża USA ma wzrosnąć o 8 do 9 procent, a dodatkowe serwisy będą stopniowo wprowadzane od kwietnia.
Alphaliner poinformował, że przewoźnicy OCEAN Alliance będą odpowiedzialni za większą część dodatkowych jednostek wysyłanych na ten szlak.
- Planowane zwiększenie zdolności przewozowych będzie miało wpływ na trwające negocjacje dotyczące stawek dla nowych rocznych kontraktów na usługi trans pacyficzne od 1 maja, a spodziewane stawki frachtów towarowych zostaną poddane presji w związku z mneijszym wykorzystaniem statków – twierdzą esperci Alphaliner.
Po krótkim okresie ożywienia w styczniu i lutym, stawki spotowe SCFI mają rejestrować spadki w nadchodzących tygodniach, z powodu spadku popytu po zakończeniu Nowego Roku Księżycowego na Dalekim Wschodzie.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze