Szwedzki armator, firma SOL (skrót od Svenska Orient Linien) powiększa swoją flotę. Kolejną jednostką w zasobach operatora stał się statek Elisabeth Russ. Ma on wzmocnić obecność przedsiębiorstwa na Morzu Północnym.
Włączenie do floty kolejnego statku jest elementem długofalowej strategii operatora, która zakłada dalsze umacnianie jego pozycji na rynku przewozów towarowych. Firma cały czas rozbudowuje swoją siatkę połączeń oraz stara się dostosowywać flotę do rosnących potrzeb klientów.
- Jesteśmy zadowoleni z tego, że możemy poinformować, iż Elisabeth Russ będzie dodana do naszej siatki. Razem z jednostką Baltica statek będzie nadal wzmacniał naszą sieć oraz da nam elastyczność niezbędną do dalszego rozwoju naszych tras - powiedział Ragnar Johansson. - Nowa jednostka będzie wspierać silny wzrost wielkości przewozów, jaki odnotowaliśmy w ruchu na Morzu Północnym
Elisabeth Russ to zbudowany w 1999 r. w Hamburgu statek, który ma 146 metrów długości, a jego pojemność brutto (GT) wynosi 10 471 ton. Statek dysponuje linią ładunkową o długości 1625 metrów. Jednym z dotychczasowych operatorów jednostki była Transfennica.
Swedish Orient Line to jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów. Początki firmy sięgają 1911 r. Od 1997 r. firma notowana jest na giełdzie. W siatce połączeń operatora znajdują się takie trasy, jak: Rostock-Hanko, Kemi-Oulu-Lubeka, Kemi-Oulu-Lubeka-Zeebrugge-Antwerpia-Tilbury czy Goteborg-Zeebrugge.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej