PMK
W trzecim kwartale 2017 roku można było zauważyć spadek w liczbie tankowców pozostających w służbie. To był najniższy wynik w 2013 roku według badań agencji Clarksons Platou Securities.
Słabe warunki rynkowe zostały dodatkowo pogorszone przez tradycyjnie słabszy sezon letni i obniżenie eksportu ropy przez Arabię Saudyjską. Przez to dzienne zarobki armatorów największych tankowców VLCC spadły poniżej 10 tys. dolarów dziennie.
- Przewidujemy, że miniony kwartał był najniższym punktem w obecnym cyklu koniunkturalnym. Przewidywane obniżenie w wzroście floty w 2018 roku pozwala liczyć na ponowną hossę w niedługim czasie – czytamy w raporcie Clarksons Platou.
Na lepsze warunkowe przyjdzie więc poczekać dopiero do przyszłego roku. W tym czasie duża część floty tankowców przekroczy już 20 rok użytkowania i powoli będzie trafiać na złom. Pomoże to w utrzymaniu równowagi między popytem i podażą.
Już w tym roku zmniejszyła się liczba zamówień na nowe tankowce i wynosi 11,8 proc. obecnie istniejącej floty. To najniższy poziom w historii badań Clarksons Platou.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej